Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kuljaktstig Varberg 7/8 -2005

Featured Replies

Publicerat

Eftersom jag gillar lite mer praktiska lekar så passar jag på att slänga upp denna information.  :)

Ta med er jaktkamraterna och träningsskjut/tävla innan den riktiga jakten börjar. Det är på tavlorna vi skall felskjuta! Inte på jaktviltet!

----------------------------------------

Jägareförbundet Varberg inbjuder till Jaktfältskjutning klass 1, i Obbhult den 7/8 2005.

Anmälan 09,00 - 11,30.

Vägbeskrivning:

Ledsagande skyltar uppsatta på väg 153 öster om Rolfstorps samhälle, plats (Släryds grushåla).

Skjutning:

6 mål, viltmål/fasta. Jaktmässiga avstånd, särskjutning på resultat 1-4. Endast skytt 1-3 visas på lista. Insatsräv (se hur vapnet går).

Tävlingen är för klass 1 skyttar, men man får givetvis använda klass 2-3. Men då deltar man inte i själva tävlingen eller lottningen.

Startavgift:

Pris per runda: 100 kronor.

Information: Hans-Peter Hedberg, hp.hedberg@telia.com

Telefon 0346-913 04, 0733-45 03 09.

www.jagareforbundet.se/halland/varberg

----------------------

Jag har unde flera åt försökt få med massor av folk från Robsoft på denna tävling, men Ryggskott är nog den enda som vågade följa med med sin morot eh, bössa ska det ju vara  ;):D ;D

Får jag mer napp här måntro?

Det är en lite minde och enklare tillsätllning än rinkaby, men det betyder också att man faktiskt hinner gå mer än en runda om man är lite morgonpigg :) Förra året gick jag en med Rugern och en med min GECO och öppna riktmedel (97 av 140p om jag minns rätt) Garanterat den enda bössan utan kikare på den tävlingen  :P

Publicerat

Johodå, jag och moroten trivdes i obbhult  :) Efter en lite nervös inledning flöt det på riktigt bra, trevligt evenemang.

Rekomenderas!

...men glömmer du inte Claes nu? Visst frekventerar han robsoft emellanåt?

...Har ju nästan lovat hänga med till Obbhult och presentera morotens yngre syskon, har ju dessutom inte fått klämma på Rugern ännu Honour.... men tyvärr, kommer obevekligen att befinna mig 60 mil bort från varbergstrakten just precis den helgen. Prioriterar att träffa min flickvän före ett gäng svettiga gubbar som luktar krutrök.... ;) ;D

/Jörgen

Publicerat

Jo, det stämmer, Claes också - han ska väl med i år trodde han.

Men du kommer med den ena undanflykten efter den andra, och jag som tänkte tjyvträna på räven - nåja, det lir väl fler gånger :)

Publicerat

:-[ Ja fasen, börjar kännas fånigt med ursäkterna, jag har ju tänkt titta ner till rinkaby både förra året och iår oxo, men va fasen, det tycks ju alltid va någe som kommer ivägen.

..Jadu, insats-räven svider nog kan tänkas.  ;) Kändes fint att sätt en, enda, liten plump för dig i vårt interna lilla protokoll. Själv har jag en gås oplockad med kronhjorten och rådjuret  >:(  Nu har jag bytt taktik, istället för att placera fler träffar bättre satsar jag helt enkelt på att göra större hål i pappen  ;) (finns ALLTID ngt sätt att köpa sig nöjd...)Så det är bara att plocka med dig 375an tills nästa gång vi "gör upp" om du ska slå mig på den punkten.  ;D

Kommer att bevista Hbg nästa helg, ska kolla med Stefan om det kan inrymmas en skyttesejour (rättstavat??) på lämplig plats då oxo. Sugen isåfall?

/Jörgen

Publicerat

Jajjemän, vi ska skjuta Bänkskyttets webcup på söndag em/kväll i helsingborg.

Men annars är det nog ganska lugnt, om jag kommer loss från barnen :)

• 2 weeks later...
Publicerat

jaha, hur många kommer då?

Jag var på älgbanan och tränade idag - 3 serier.

10, 20 och 19 poäng och det med bara ett 4x sikte eftersom jag inte orkat flytta kikarna

Publicerat

Jag var där - var det någon mer härifrån?

Publicerat

Efter en hel dag på skjutbanan med varierande väder och trevligt sällskap kommer här lite bilder.

För TEAM CCHUNTER blev det full pott med samtliga pallplatser.

viltmal5.jpg

2:a Magnum - Magnus Hansson 135p, 1:a Skeeter - Fredric Jillhag-Dahlén 136p och 3:a Carl-Otto Dahlén 135p.

Lagledaren (jag själv) skuggade större delen av fältet med min 35 Whelen och hamnade en aning längre ner på 118 poäng!

viltmal1.jpg

Fredric Jillhag-Dahlén vid insatsskjutningen.

viltmal2.jpg

Skeeter tar emot sitt förstapris.

viltmal3.jpg

Magnum tar emot sitt andrapris.

viltmal6.jpg

Robsoft/Jaktsidan gänget

Bakre raden #1 Pontel, #2 Farb,#3 cchunter, #4 Skeeter, #5 Cosmos, #6 Fred och främre raden #1 Nyfiken, #2 Honour, #3 Magnum.

Publicerat

Honour: Hur mådde revbenen?? Jag hoppas du följde min uppmaning om stora hål och samtidigt mjukade upp kroppen med 375:an?  ;) ;) :D/Jörgen