Publicerat Januari 28, 200818 yr Skulle koppla stövaren igår efter det att denne tagit sej in på en ö mitt i ett viltvatten som går runt likt en vallgrav med endast en sammanhängande landtunga. Provsköt faktist isen igår med en hagelsmäll och uppskattningsvis var isen 5 mm tjock så jag blev lite nervig när jag såg stövaren kuta över till ön.... Ön kanske är 3-4 hektar och är rätt så risig med lite diverse buskar o träd,så jag ropade med bestämd röst HIT!!, då jag var lite ängslig att hunden skulle gå över isen.... Väntade in hunden ett tag ,sen såg jag jycken komma i en rasande fart mot mej bland allt ris,så jag började plocka upp kopplet ut jaktrocken när hunden stannade 15-20 från mej. Tänkte va fan är det med hunden ??? Så jag ropade HIT igen.. Det visade sej att hunden inte var en hund utan ett rådjur som inte alls ville bli kopplad ;D ;D Iväg for rådjuret rakt in i såten igen o jag bad en stilla bön att det skulle lugna ner sej och inte gå ut på isen på andra sidan. Hunden..jo hon kom sen så jag kunde koppla
Publicerat Januari 28, 200818 yr Typiskt 08-rådjur som inte fattar ett så enkelt kommando... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Januari 28, 200818 yr HUa... tur du inte lyckades koppla rådjuret.. Blir så j-vla pinsamt o komma hem med fel "hund" ;D Varit med om o ohyrebehandla halvtamt rådjur genom att bära in det i huset och bada det i broderns badkar... De var ingen lek kan säga... :
Publicerat Januari 28, 200818 yr Typiskt 08-rådjur som inte fattar ett så enkelt kommando... ;D ;D ;D ;D
Publicerat Januari 28, 200818 yr satan tegle..du börjar bli gammal! Snart tar dom körkortet och licensen av dej..hah