Publicerat Juli 22, 200520 yr Hej Alla, Jag heter Björn, är 29 år och bor med sambo och dotter i Upplands Väsby utanför Stockholm. Har jagat i cirka 15 år i Uppland, mestadels rådjur med drivande eller stötande hund. Har sedan cirka 3-4 år tillbaka gris på marken och ska börja jaga det när jag har tillgång till rätt typ av hundar(tänker främst för eftersöks) och lärt mig mer om viltet. Är även medlem i Rosersbergs Jaktskytteklubb och försöker träna skytte så mycket som familj, tiden mm tilllåter. Jakt intresset har bara växt sista tiden och funderar på att skaffa mig en egen hund. mvh Björn
Publicerat Juli 30, 200520 yr Hej o välkommen! Har en kull wachtel/vorsteh på G här hemma, en olycka som vi upptäckte för sent. Kanske kunde vara något för dej? Vorstehn har under sin uppväxt gått som tjänstehund på ett gods där det sköts tresiffrigt med gris och dov per år så hon har ett rätt sjukt intresse ;D Wachteln går sin tredje säsong nu, ska skjuta älg och gris för honom i höst så är väl det mesta här förekommande skjutet för honom. Mvh!