Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sammes jakt resa till telgetok

Featured Replies

Publicerat

hej ,så har man kommit hem från telge och hunnit komma till ro igen ;D

resan gick bra som jag skrev ner till honom  och maten som stod på bordet var kanonfin mannen har annlag för att bli kock ( undrar om man ska ta honom i skola ;D)

vi åkte ut och tittade på en massa djur på kvällen och jag vart ännu mera taggad men det var väl meningen  ::) efter en nästan sömnlös natt så åkte vi iväg till marken och träffade  4- 5 killar som jagade med honom ,efter en kopp kaffe så bar det iväg och telge och jag skulle släppa en av mina tjt på ett lämpligt ställe så vi parkerade och gick ut , vi fick vänta länge som tusan ( tycker man alltid att klockan går sakta när det är dags att släppa hunden och den och gnyr/skäller och vill i väg!

men så småning om så sa telge åt mej att nu är det dags ;D ;D

jag strök kopplet av tikka och det gick i väg med skalldrivning rätt i på grann marken  ::) som vanligt när man är borta.

efter ett tag så gick jag in och visslade in henne  då gick hon till telge i stället men skit samma bara vi fick gå åt rätt håll. men det var ju ganska tomt på gris och rå på marken i den såten den andra hundförarn fick skjuss på älg.

efter en omplasering så släppte jag den andra tjt som vi har och hon fick tag på älg som hon stötte i väg. men det var fina marker att jaga på

och vid fika så kom jag på vad som skiljer mej från stockholmare och det är SMÖRGÅS JÄRNET som dom gjorde varma mackor i  ;D ;D och nu efteråt så skäms jag lite över att ha kallat telge stock-holmare :-[. han hade färdiga mackor och korv med sig.

jag hade väldigt trevligt hos honom och hoppas att få komma åter när det finns lite djur att jaga men det gjorde inte så mycket för han fick ju inget hem från mej heller

mvh ,samme

Publicerat

Nä, där slog du huvudet på spiken. Telge vet nog var han har sina djur, men tuppen som blev kvar hos dig bet nog igen nu... Fanns det ingen snö så du kunde se om han sprungit runt dagen före och kört ut alla grisar ur markerna...? Han är duktig på att springa, ser du, våran Telgetok...  ;D

Publicerat

Ok, min version då da ;)

Som tidigare skrivits så åkte vi ut o lyste från bilen på natta !!!

Några harar och 8 rå såg vi nog samt 2 reeevar om jag inte minns fel,..Sen åkte vi över motorvägen o därmed även viltstängslet o där fann 20 talet grisar minsann..

Lappen Samme  ;D hade otur..I första såten tog troligtvis hans tjt direkt upp grisar som hellre ville vara hos grannen o grisa sej!!

Efter ett tag ordning i ledet igen och nytt släpp.. Vart fan fanns grisen ???? 4 älgar i första såten fanns det i alla fall ;)

Såt 2.. Fem älgar men ingen gris ???

Såt 3... Fyra eller fem älgar igen men ingen gris :(

Tyvärr fanns det noll med snö,så det var lite lurigt att se spår. I O med att det inte fanns snö så fanns det heller inga kronisar,,shit!!

Summa sågs det 12-13 olika älgar och det var ju bra för nästkommande säsong men det var ju lixom inte det vi ville jaga.

Nåja,vi gjorde vad vi kunde,grisbök fanns i mängder men var grisen var kunde vi inte lista ut. Helst hade jag velat att Samme kunnat stanna en dag till,så vi kunnat köra lite andra såtar,men tyvärr funkade det inte..

Nåväl Samme har en stående inbjudan forever...så det sa !!!

Annars en rätt mysig kille den där lappen !!!!

:-*