Publicerat Juli 22, 200520 yr Nu har jag tjuvstartat säsongen med att gräva ned slangarna till grannens bergvärme...... Så vecka 31 kommer det att vittjas vartenda gryt i hela Norrbotten där grävlingar och annat oknytt kan tänkas ha sin boning...... Seger....hade du nåt hett....har för mig att du nämde det...ska nog tigga mig en sväng åt ditt håll nån dag. Alfie....Beretta fanns det nån bilskrot där "göstorna" ligger och lurar....? Hör av er......gärna på tele 0911/39330---070/2181577
Publicerat Juli 22, 200520 yr Varför blanda in arbete i grävlingjakten? Själv är jag allergisk mot saker med handtag på. Grävling ska jagas med ställande hund.
Publicerat Juli 22, 200520 yr jodå, på tippen finns det grävlingar, vi har hittat en riktig grävlingsborg på ett annat ställe oxå...så nog finns det att gräva alltid
Publicerat Juli 22, 200520 yr Författare Om man tittar noga ser jag i grävande ;D stund ganska glad ut....det är skoj att gräva
Publicerat Juli 22, 200520 yr Men hörru...vad tusan är de för mössa du har på dig?...lite gayvarning över den tycker jag.Å tänker man sedan på de bilder man sett på dig i Hall of Shame...ja, nog tusan börjar man fundera....å de tajta skinnbrallorna gör inte saken bättre..nä, fy bubblan ändå... ;D
Publicerat Juli 23, 200520 yr Seger....hade du nåt hett....har för mig att du nämde det...ska nog tigga mig en sväng åt ditt håll nån dag. Jodå vi har några "heta" hål i backen. Både mickel och grimbart trivs bra i dessa, så du är varmt välkommen Jag kommer däremot att vara borta till och från i ca 3 veckor, laxfiske uppe i stugan och i Norge + älgtornsbyggen, hjortron plockning m.m är inplanerat :-
Publicerat Juli 30, 200520 yr Vad väljer ni för vapen när ni skall jaga grävling?? Själv hade jag tänkt ta mig antingen räv eller grävling (hoppas kan man ju ) på måndag den 1 Aug och jag tror jag tar kombin med 12/70 - 222 Vad använder ni andra vid grävling resp rävjakt??
Publicerat Juli 30, 200520 yr Eftersom jag uteslutande jagar grävling med ställande hund blir det .22LR
Publicerat Juli 31, 200520 yr Passarna har 99.9% kal 12 i sina glädjespridare, en och annan kanske har en kombi, själv är man man beväpnad med grytrevolvern, hagelbrakaren väl med den också iof...men min huvudbeväpning består av min TJT tik..... ;D.
Publicerat Juli 31, 200520 yr Tycker det funkar ganska så bra med finskstövare och foxterrier oxå....tyvärr så la kameran av så det blev inga fler bilder...det var lite cirkus ett tag...
Publicerat Augusti 1, 200520 yr Författare Jaha Seger är du ledig nån vardag i veckan eller ev kväll ????
Publicerat Augusti 1, 200520 yr Första grävlingspasset avklarat men tyvärr.......... ingen grävling :- 8) Skam den som ger sig ;D
Publicerat Augusti 2, 200520 yr Jaha Seger är du ledig nån vardag i veckan eller ev kväll ???? I veckan ser det dåligt ut och nästa vecka är jag i Norge och fiskar lax. Men veckan efter det finns det inget inplanerat, då kan du komma