Jump to content

Grisjakt

Musköt
 Share

Recommended Posts

Har en laika som skulle behöva lite mer rutin på gris. Och de egna markerna ligger ner efter stormen. Så är det någon som behöver hjälp så är vi väldigt sugna på att prova.

• 4 months later...
vågar du släppa i majs & vågar du själv gå in efter då kan det finns möjlighet till lite jakt ;)

Både jag och jycken vågade oss in där, men grisarna vågade inte vara kvar. ;)

blir ju i september början av oktober, bonden är helt förtvivlad när dom kommer in, 3 eltrådar och 3 taggtrådar runt allt men dom brukar hitta in ändå sen stannar dom där :D

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
ser dåligt ut som har nog haft extra pris på el stängsel för där är mer el trå än majs :P inget än...

Kanske blir som skrönan om dom som satte upp elstängsel runt ett vetefält där redan grisarna fanns.

Helt kort gick det väl ut på att bonden skulle skydda sitt jättefält och satte upp 3 eltrådar runt hela. Problemet var att en grupp grisar fanns redan ute i fältet när de satte upp det. Efter ett tag så började säden bli rätt så gles. Kommer inte ihåg alla detaljer men i stora drag var det så.

Vet inte hur sanningshalten är heller. ::)

Sköt föresten första grisen för min Laika i fredags. ;D

jaja så kan det gå...

du får man väl gratulera har hunnit få omkull 5 sen i augusti för min wachtel...

Får en känsla av att ni har lite mer ::) gris än vi.

Får en känsla av att ni har lite mer ::) gris än vi.

här är väl en hyfsad stam på sina ställen men dom 5 grisarna är skjutna på 3 olika ställen i skåne och det är många till som vi besökt utan resultat...

här är väl en hyfsad stam på sina ställen men dom 5 grisarna är skjutna på 3 olika ställen i skåne och det är många till som vi besökt utan resultat...

Hur går det för Dig Linus? Har Du kvar grisar till mig också? ;)