Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Nils l

Grön/röd diesel

Recommended Posts

Nils l

Vi har ett fast elverk här på skjutbanorna. Nu tankar man vanlig diesel i det och det kostar. Tänkte höra om det är någon här på forumet som vet vilka regler som gäller för stationära motorer och lågskattad diesel. Tanken rymmer 300 liter. Var handlar man i så fall?

turisten

Finland ;D ;D ;D

Nils l

Hade inte varit ett problem om man inte levde i nordvästra dalarna  :-. Nu får man hålla till godo med det som finns på närmare håll. Om det bara hade varit lite större tank men 300 l gör det inte värt att frakta  110 mil enkel väg. Chansen att bli kontrollerad är väl inte så stor. Men jag har för mig att det är lagligt att tanka både röd och grön i fasta motorer. Bara det att jag inte vet var jag ska få tag på den.

.50 BMG

Troligtvis får du beställa av t.ex Preem, men de är nog inte så pigga på att köra förbi och spilla i 300 liter om de inte har vägarna förbi :). Men ring och hör med kundtjänst på bensinbolagen.

lsjonsson
Hade inte varit ett problem om man inte levde i nordvästra dalarna  :-. Nu får man hålla till godo med det som finns på närmare håll. Om det bara hade varit lite större tank men 300 l gör det inte värt att frakta  110 mil enkel väg. Chansen att bli kontrollerad är väl inte så stor. Men jag har för mig att det är lagligt att tanka både röd och grön i fasta motorer. Bara det att jag inte vet var jag ska få tag på den.

Vad är priset i Norge?

Nils l

Jag vet inte men dom är inte med i Eu så där kan man nog se sig i stjärnorna efter att få över något. Tullen är rejält på bettet här i Idre. Känner flera av dom och det skulle vara rejält pinsamt att åka dit för smuggling.

lsjonsson

Ja det stämmer att dom ej är med, och det förstår jag att det måste vara pinsamt att torska bland folk som man känner.

:D

Twinn

Det stora problemet är att de flesta bolagen har en min volym på 1200liter, dessutom vägrar de att fylla i tomfat då det inte fynns överfyllnadsskydd.

Annars ska det inte vara problem för stationära elverk.