Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trijicon 1,25-4x24

Featured Replies

Publicerat

vet att trijicon har varit upp på tapeten tidigare...men tänkte höra vad ni tycker om dom nu när de har gått en tid..

kör med ett aimpoint7000 nu på 9,3:an men har funderat på ett trijicon 1,25-4x24..funkar det bra som "snabbt" sikte? erfarenheter ?

Publicerat

Hej!

Jag har ett 3-9*40 och det kan jag varmt rekomendera även 1,25-4 funkar utmärkt.

3-9 andvänder jag till ALLT!! :) Dag som Natt...helnöjd och det verkar vara en ruggig kvalitet på grejorna också.

Christer

Publicerat
  • Författare

har du belysning i alla lägen...tänkte om du sitter i mörk vakkoja å de e ljust ute? funkar de?..kollade på ett å höll handen för de gula å tittade..såg bara stapeln??

Publicerat

Hej Johan,

Jag har en 2,5-10x56 men principen är densamma. Ljuset i riktmedlet är starkare på dagen förstås. Om du inte ser triangeln i mörker föreslår jag du skall låta bli att hålla för så funkar det. ;) Vissa anser den vara bländande men jag tycker det funkar bra. Det är bara folk som har problem med frun som sitter utan varken måne eller snö ialla fall. ;D

Lite omställning att lära sig skjuta med en pekare jäntemot en punkt. Men när man blir lite varm i brallorna känns BAC systemet riktigt bra såväl som logiskt.

Optiskt helt OK, mekaniskt förmodligen bland de bästa. 1,25-4x24 är kanske inte den optimala vakgluggen men som "snabbt" sikte kommer du bli nöjd.

MVH

Publicerat
  • Författare

ahh man e sugan å testa...nä ska inte vaka med den...de va bara en tanke...

aimpoint'n funkar bra..men ibland skulle man vill ta en närmare titt....zooma in lite...

och skulle man få läge på björn på lite längre håll..+100m så känns inte aimpoint'n nå bra...pricken e för stor för att kunna placera ett bra skott

Publicerat

Varför inte en Swarre Z6i 1-6x24..... Gör något större hål i plånboken bara men då kan du säkert urskilja fästingarna på björnen...  ;D

/Må

Publicerat
  • Författare

hålet e redan stort ;D...de sipprar in å forsar ut...men en hobby..el...livsstil ska kosta!  :)

Publicerat

ja har precis ett sådant till min eftersöksbössa!.. å e verkligen skit nöjd!.. så ja tror du skulle bli de osså!.

mvh

Publicerat
  • Författare
ja har precis ett sådant till min eftersöksbössa!.. å e verkligen skit nöjd!.. så ja tror du skulle bli de osså!.

mvh

har du den bärnstensfärgade el. den röda triangeln? ah tror de kommer passa mig perfekt...

• 1 month later...
Publicerat

jj, hur har det gått? Blir det nån Trijicon mån tro? Lite sugen själv på ett sådant alt. Meopta 1-4.

/Må

Publicerat
  • Författare
jj, hur har det gått? Blir det nån Trijicon mån tro? Lite sugen själv på ett sådant alt. Meopta 1-4.

/Må

ingen trijicon än..köpte nyligt en nikon till 6,5:an... men de e ju köpläge me tanke på dollarn...kollade på toz tidigare idag...å sugen blev man

Publicerat

Jag ska till USA i september.... :D

/Må

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej,

Läste att Trijicon nu släpper en serie, eller samma men med nytt riktmedel. Rund lysande prick, tycker jag låter intressant och är inne på att skaffa mig ett.

mvh

Björn

• 8 months later...
Publicerat

Har funderat på trijiicon 1-4x24 också men tycker att synfältet känns för litet på korta håll, är det ngn som har ngn erfarenhet har inte testat själv hur det är i verkligheten så jag vet inte Men vill gärna veta är ganska sugen

Publicerat
  • Författare
Har funderat på trijiicon 1-4x24 också men tycker att synfältet känns för litet på korta håll, är det ngn som har ngn erfarenhet har inte testat själv hur det är i verkligheten så jag vet inte Men vill gärna veta är ganska sugen

de e ju mening att du ska ha bägge ögonen öppna å då blir de ganska brett synfält...om man nu inte är blind på ena ögat förstås.... blev inte sikte för mig i år... men det lutar starkt åt ett nästa år

Publicerat
de e ju mening att du ska ha bägge ögonen öppna å då blir de ganska brett synfält...om man nu inte är blind på ena ögat förstås.... blev inte sikte för mig i år... men det lutar starkt åt ett nästa år

Hur fungerar det om "fel" öga är dominant eller fungerar det iaf

Publicerat

Jag är "dumögd" dvs högerskytt med vänsterdominant öga. Jag är tvungen att använda Easy-Hit på hagelbrakaren för att undvika att blunda med vänster öga. Köpte mig ett Trijicon 1-4x24 för att få samma funktion i ett kikarsikte för snabba skott. Har provat siktet ganska mycket och upplever att det ger mig samma fördel som Easy-Hit + att den bärnstensfärgade triangeln är ett bra riktmedel (antingen hela triangeln för snabba skott, eller spetsen om det gäller "finlir")

Raggarö

Publicerat

Det lät bra drömmer om ett swarovski Z6i 1-6x24 men känner att trijicon är ettt bra alternativ för drevjakten men då kan det nog bli ett sådant vore kul å komma ut i skogen med ett å testa

Publicerat

Om du har problem att låna ett sikte, kan du göra som jag gjorde innan jag köpt mitt Trijicon när slyngeln käftade och kallade sin trevlige far för prylbög - jag tog fram en toarulle , stack en tändsticka igenom toarullen så att tändsatsen hamnade mitt i, monterade härligheten på ett gammalt luftgevär, sedan turades vi om, vi sprang som galningar och provriktade (med öppna ögon) på varandra (den ene jägare , den andre byte) Samma försök utfördes med ett gammalt Fontaine (jag jag vet, men till dylikt hyss duger det :D )

Kommentaren från Jonas: Det har jävla BAC funkar ju - köp skiten !!!!

Pappa köpte skiten............

Raggarö