Publicerat Februari 6, 200818 yr Hej Som Ni kanske läst så har min hund råkat rätt illa ut efter en jaktolycka. Han blev sprättad av en gris. Som sagt så tog det rätt illa. Han fick enl. hemgångsråden dessa skador. Perforerande sår i bröstväggen som även penetrerat diafragma och en bit av levern. Jag har Agria till våra hundar och jag har valt att maxa allt eftersom jag har med en kalkylerad risk att det kan hända hundarna något när man jagar gris. Agria Liv 20.000:- (Om jag lämnat in ett friskhetsintyg innan skadan hada han med de meriter som han har haft ett Liv på 27900:-, dock han jag inte det) Agria Användbarhet tilläggsförsäkring Agria Plus Vetrinärvård 60000:- Grundsjälvrisk 2100 (har valt en högre självrisk) samt 10% rörlig självrisk (oxå valt en lägre rörlig del Inom en självrisk period på 125 dagar. Agria avel vetrinär vård - tillägg (kanske dock inte behövs på en hanhund Total årspremie efter som jag har 2 andra hundar försäkrade i Agria 2241:- Kostnaden för för Corro på Ulltuna vart 48337:-. Och jag betalade 2100:- självrisk och 4800:- i rörlig självrisk. Om jag hade haft västen som Agria tillsammans med några erfarna jägare har tagit fram så hade jag haft en rörlig självrisk reduktion på 50%. Detta gäller dock bara denna väst och ingen annan, vilket jag kan tycka är lite sisådär om. Västen är även reducerad i pris fram till sista feb 08. Ja, vad säger man. Jag vet inte om någon annan har funderingar kring försäkringar. Men skador kan uppkomma vid olika tillfällen. Hunden kan få en kvist i ögat alt. i någon stans i kroppen som även kan ge såna här skador. Påkörd av bil m.m. Jag pratade med en kompis som var på årsmöte med sitt jaktlag igår. Där bestämde man att de hundar som tillhörde jaktlaget skulle man kompensera men inbjudna hundförares hundar skulla man inte ersätta. Där sätter jag inte min fot något mer. Calle
Publicerat Februari 6, 200818 yr Jag pratade med en kompis som var på årsmöte med sitt jaktlag igår. Där bestämde man att de hundar som tillhörde jaktlaget skulle man kompensera men inbjudna hundförares hundar skulla man inte ersätta. Där sätter jag inte min fot något mer. Märklig inställning borde ju givetvis gälla alla hundar. Vi bestämde att vi betalar självrisken doch högst 3000 kr då det kan ju sticka iväg om man en del rörlig självrisk vilket de flesta försäkringarna verkar ha. mats
Publicerat Februari 6, 200818 yr Hej Är nog lite trög bara. : Den rörliga självrisken, vad baseras den på egentligen? Är det vid långvarig sjukhusvistelse och rehab som sticker över de 60000? MVH
Publicerat Februari 6, 200818 yr Kostnaden för för Corro på Ulltuna vart 48337:-. Och jag betalade 2100:- självrisk och 4800:- i rörlig självrisk. Är väl så enkelt att det är i detta fallet 10% av 48000 vilket ger 4800 kr. Tror jag har 20% rörligt så jag faår nog leta en annan försäkring. mvh
Publicerat Februari 6, 200818 yr Författare Är väl så enkelt att det är i detta fallet 10% av 48000 vilket ger 4800 kr. Tror jag har 20% rörligt så jag faår nog leta en annan försäkring. mvh Jag tror att du bara kan prata med Agria om det att få ner till 10% självrisk innebär vad jag kan förstå en högre fast självrisk. Calle
Publicerat Februari 6, 200818 yr HejSom Ni kanske läst så har min hund råkat rätt illa ut efter en jaktolycka. Han blev sprättad av en gris. Som sagt så tog det rätt illa. Han fick enl. hemgångsråden dessa skador. Perforerande sår i bröstväggen som även penetrerat diafragma och en bit av levern. Jag har Agria till våra hundar och jag har valt att maxa allt eftersom jag har med en kalkylerad risk att det kan hända hundarna något när man jagar gris. Agria Liv 20.000:- (Om jag lämnat in ett friskhetsintyg innan skadan hada han med de meriter som han har haft ett Liv på 27900:-, dock han jag inte det) Agria Användbarhet tilläggsförsäkring Agria Plus Vetrinärvård 60000:- Grundsjälvrisk 2100 (har valt en högre självrisk) samt 10% rörlig självrisk (oxå valt en lägre rörlig del Inom en självrisk period på 125 dagar. Agria avel vetrinär vård - tillägg (kanske dock inte behövs på en hanhund Total årspremie efter som jag har 2 andra hundar försäkrade i Agria 2241:- Kostnaden för för Corro på Ulltuna vart 48337:-. Och jag betalade 2100:- självrisk och 4800:- i rörlig självrisk. Om jag hade haft västen som Agria tillsammans med några erfarna jägare har tagit fram så hade jag haft en rörlig självrisk reduktion på 50%. Detta gäller dock bara denna väst och ingen annan, vilket jag kan tycka är lite sisådär om. Västen är även reducerad i pris fram till sista feb 08. Ja, vad säger man. Jag vet inte om någon annan har funderingar kring försäkringar. Men skador kan uppkomma vid olika tillfällen. Hunden kan få en kvist i ögat alt. i någon stans i kroppen som även kan ge såna här skador. Påkörd av bil m.m. Jag pratade med en kompis som var på årsmöte med sitt jaktlag igår. Där bestämde man att de hundar som tillhörde jaktlaget skulle man kompensera men inbjudna hundförares hundar skulla man inte ersätta. Där sätter jag inte min fot något mer. Calle Ang. sista stycket så tycker jag att det var en konstig inställning som jaktlaget hade. Själv skulle jag aldrig sätta min fort där om dom hade sådana bestämmelser.