Publicerat Juli 24, 200520 yr :)Jo, 35 år, bor sedan 3 år tillbaka i Falkenberg. Framtill för 3 år sedan jagade jag synnerligen sällan och då endast med hagel, mestadels beroende på att flyttat omkring en massa runt i Svedala och prioriterat andra sysselsättningar istället. När jag flyttade till Halland kände jag att det var dags att släppa fram jaktintresset och skaffade första kulvapnet. Än så länge har jag bara fast arrende på en liten pyrschmark tillsammans med en annan forummedlem och gästjagar lite då och då hos goda vänner . Söker en större jaktmark, men efter att betalat arrende till ett jaktlag som inte delade min syn på vilken respekt man visar viltet och markerna >:(väljer jag nu jaktlag med omsorg, kostar det så ska det kännas bra att åka ut på jakten! Under tiden mellan jakterna finner jag ett stort nöje i att modifiera mina bössor och annan utrustning för egen hand och har färdigställt en laminatkolv till min HVA1900 i kal308win och lägger i skrivande stund sista handen på ytterligare en till en gammal HVA640 i kal9,3x62. Hundintresset är en ledstjärna genom hela mitt liv. Hunden jag har nu är den tredje som jag betraktar som min (räknar då in barndomens hund eftersom jag ganska handgripligen tjatade till mig den i tidiga år 8) ) Nuvarande hund är rätt gammal, närmar sig 12 år, och när den gått ur tiden ska jag naturligtvis skaffa en ny. Ras är inte bestämt, men munster och wachtel talar till mitt hjärta. Andra raser kan komma ifråga beroende på vad som händer på jaktmarksfronten. Väl mött i skog, nät eller på skjutbana! /Jörgen
Publicerat Augusti 3, 200520 yr Hej välkommen hit :)Roligt att nån annan skjuter med 9,3x62Hva 640 ;D ;D