Publicerat Februari 8, 200818 yr Skidskyttarna på TV har nåt snöskydd för pipan som borde kunna funka även vid jakt. Nån som testat det och var köper man?
Publicerat Februari 8, 200818 yr ääh vasselin bara.. eller sälfett! fylla pipan med det då eller? Tror xaphod menar mynningskydd, kanske.... mvh
Publicerat Februari 8, 200818 yr fylla pipan med det då eller?Tror xaphod menar mynningskydd, kanske.... mvh precis, mynningsskydd menar jag.
Publicerat Februari 8, 200818 yr http://www.blocket.se/vi/14371253.htm?ca=10_s här har du ju ett skydd... mvh
Publicerat Februari 8, 200818 yr Skidskyttarna har väl ett fällbart skydd som sitter runt pipan om det är skruvat el. hur det funkar vet jag inte. Det är ju på sin plats att studera detta under skitskytte-VM i Östersund nu som börjar på allvar imorgon. Håll gluggarna öppna grabbar och tjejer! Man kan ju säkert skriva fråga in till VM-studion och fråga också hur det sitter fast och Magdalena Forsberg är väl expertkommentator så hon kan väl säkert svara på frågan. ;D
Publicerat Februari 8, 200818 yr fylla pipan med det då eller?Tror xaphod menar mynningskydd, kanske.... mvh oj då! sorry! Annars ett billigt knep då nu när jag förstår vad det handlar om är ju att man tar en bit gladpack och "klistrar" över mynningen.. Inte testat själv, men läst om det.smidigheten beror ju på dock om man ska dra iväg ett skott eller 20 på en jaktdag..
Publicerat Februari 8, 200818 yr Ja kör glapack o gummiband. Funkar förträffligt o ändrar inte kulans bana!
Publicerat Februari 8, 200818 yr Ja kör glapack o gummiband.Funkar förträffligt o ändrar inte kulans bana! Vad bra att jag fick lite understöd för det iallafall! kan ju inte finnas mycket billigare än det....
Publicerat Februari 8, 200818 yr jag har kört vanlig eltape ändrar inte heller kulbanan. skaffade ett dyrt neopren skydd som var perfekt tyvärr ligger det någonstans i skogen.
Publicerat Februari 8, 200818 yr ungefär det jag menar också.. man blir ju inte direkt ledsen om man tappar en kvadratcentimeter glapack..
Publicerat Februari 9, 200818 yr jag har kört vanlig eltape ändrar inte heller kulbanan. skaffade ett dyrt neopren skydd som var perfekt tyvärr ligger det någonstans i skogen. Jag anv. också eltejp!
Publicerat Februari 9, 200818 yr Ja skidskyttarna måste även skydda dioptern mot snö. Jag fick en ide i vinter att om man använder ljuddämpare borde ett linsskydd typ buttlercreek funka bra Själv använder jag ett tyg skydd med en resår band som sitter i rembygeln