Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon intresserad att vara med på filminspelning i Sydafrika

Featured Replies

Publicerat

Vi kommer att spela in en film med både jakt med hund efter Bushpig och jakt efter antiloper i Natal provinsen i Sydafrika under perioden slutet av juli/början augusti.

10 dagars helpension med transport från Johannesburg inklusive 2 Bushpig, 7 dagars jakt varav 3 dagar med hundar på bushpig och 4 dagar efter plainsgame. Vi kan ordna flygbiljetterna (kostar ca 8000), jakten går att kombinera med antilopjakt i Limpopo provisnen före eller efter jakten.

Är det någon som är intresserad och vill veta mer kontakta mig per email christer@cchunter.se . Vi kan max ta med oss fyra jägare så först till kvarn gäller.

bushpig.jpg

Publicerat

Tja!

Du har Pm..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Priset kommer att vara ca 19500 SEK inklusive upphämtning på flygplats, övernattningar före och efter jakten, transporter i Sydafrika till och från jaktområdet och jakten, 7 dagars jakt varav 3 med hund efter bushpig och 4 med guide efter plains game. två bushpigs ingår, övriga vilt efter prislista.

Övriga fällavgifter är;

Bushpig                  sek  1250-00

Grey Duiker              sek  1250-00

Impala                      sek  1500-00

Blessbuck                sek  1250-00

Blue Wildebeeste      sek  4500-00

Red Hartebesste        sek  5750-00

Zebra                        sek  5750-00

Waterbuck                sek 11000-00

Kameraman är för övrigt min kompis Frederik Cocquyt som filmat Big Bore skyttet som pratas om på annan plats på forumet.

Publicerat

;D så intresant!... får man jaga med båge... ;)... ska juh dit någon månad senare!.. misstänker frun inte skulle bli allt för glad om man for i väg på detta osså!..  ;D ;D

Mvh

Publicerat
  • Författare

Thomas

Det funkar säkert att jaga med båge, dock vet jag inte hur mycket svårare det blir eller om dom har några gömslen etc. Skall se om jag kan få reda på detta.

Publicerat

kan jag ta med min .357 revolver  8) 8)  vill testa den på vårtsvin

Publicerat
  • Författare
kan jag ta med min .357 revolver   8) 8)  vill testa den på vårtsvin

Revolver är helt ok att jaga med. Tillgången på vårtsvin i området är dock inte jättestort men Bushpig går definitivt inte av för hackor.

Publicerat
  • Författare
Thomas

Det funkar säkert att jaga med båge, dock vet jag inte hur mycket svårare det blir eller om dom har några gömslen etc. Skall se om jag kan få reda på detta.

Beträffande jakt med båge så är det helt ok efter plainsgame som smygjakt, till hundjakten efter Bushpig bör man använda Recurve eller Longbow eftersom det blir snabbt och instinktivt skytte i högt växande planteringar.

• 2 weeks later...
Publicerat

Hittade en grupp statister som var sugna på att hänga med 

ps dom tar med egna vapen

post-1768-1203964211_thumb.jpg

Publicerat
Hittade en grupp statister som var sugna på att hänga med 

ps dom tar med egna vapen

Kika in filmen också.

http://revver.com/video/241918/12-hot-women/

8) :D

Publicerat

Ja....va f-n...man kanske skulle hänga på... ;D

Publicerat
Ja....va f-n...man kanske skulle hänga på... ;D

Skulle väl inte vara så dumt kanske. ;) ;D :-* man ska nog inte vara gift då. ;D ;)

Publicerat

fan jonsson den missade jag helt      nu blev det ju ännu bättre

Publicerat
fan jonsson den missade jag helt      nu blev det ju ännu bättre

Det tål att tänka på nu kanske!!!

;D ;D ;D :-*

Publicerat
Skulle väl inte vara så dumt kanske. ;) ;D :-* man ska nog inte vara gift då. ;D ;)

Nja...? Tror du de bryr sig om det..?  ;D

Publicerat

Inte fan skulle jag sätta mig på ett flygplan i 11-12 timmar för några fruntimmer :D

Publicerat
Inte fan skulle jag sätta mig på ett flygplan i 11-12 timmar för några fruntimmer :D

...och ett grymt sätt att komma tillbaka till tråden... För sådana är vi... Vi lämnar kärleken glatt här hemma för att sprida ond bråd död runt oss i stället... Har en viss förståelse för att oinitierade tycker vi är lite knepiga...  ;D