Publicerat Februari 10, 200818 yr Vad säga om detta ??? Det är det här man vill råka ut för i afrika Erik
Publicerat Februari 10, 200818 yr Inte detta heller om man besöker Iran http://www.youtube.com/watch?v=nh7mUo9R1o8...feature=related
Publicerat Februari 10, 200818 yr Vad säga om detta ??? Det är det här man vill råka ut för i afrika Erik Fråga ett: Sket han ner sig tro ??? Fråga två: Att dom inte sköt varandra när den stack tillbaka Hyffsad korseld.
Publicerat Februari 10, 200818 yr Det är det här man vill råka ut för i afrika Erik Knappas någon som Vill råka ut för detta. Skadskjutning av djur i den här kalibern är inte roligt...vi har i vårt lilla land mer än en art som kan fungera på samma sätt, så man måste inte till Afrika för att råka på sådant här. Läskiga bilder, och som sagt, att de överlevde korselden i en så stessad situation var nog mer än lovligt mycket tur...
Publicerat Februari 10, 200818 yr Författare Knappas någon som Vill råka ut för detta. Skadskjutning av djur i den här kalibern är inte roligt...vi har i vårt lilla land mer än en art som kan fungera på samma sätt, så man måste inte till Afrika för att råka på sådant här.Läskiga bilder, och som sagt, att de överlevde korselden i en så stessad situation var nog mer än lovligt mycket tur... precis var min tanke gick till. Måste vara på samma sätt många björnattacker sker här hemma/ Erik
Publicerat Februari 10, 200818 yr Denna filmsnutt har jag sett några gånger nu. Varit uppe på flea forum. Kolla staketstolparna vid lejonet. Nätet syns troligen inte på grund av upplösningen. Kan mycket väl vara ett hägn av vilken storlek som och lejonet är "upptryckt" mot nätet. Tycker det är skamligt dåligt att inte få till ett dödande första skott. Har för mig att det i en längre version av filmen var skytten med skjutkäpp som klantade till det så in i h.vete.... Eller nått sånt..
Publicerat Februari 10, 200818 yr Denna filmsnutt har jag sett några gånger nu.Varit uppe på flea forum. Kolla staketstolparna vid lejonet. Nätet syns troligen inte på grund av upplösningen. Kan mycket väl vara ett hägn av vilken storlek som och lejonet är "upptryckt" mot nätet. Tycker det är skamligt dåligt att inte få till ett dödande första skott. Har för mig att det i en längre version av filmen var skytten med skjutkäpp som klantade till det så in i h.vete.... Eller nått sånt.. Instämmer!
Publicerat Februari 10, 200818 yr Tycker det är skamligt dåligt att inte få till ett dödande första skott. Absolut. Jagar man sånt här, så håller man inne på dålig skott. En klok reflektion.
Publicerat Februari 11, 200818 yr Varit uppe tidigare. 100% caged lion. Fast det "jagas" ju rätt friskt i hägn i Sverige också iof.... Väldigt klantigt av både PH och gäst. Synd att han inte fick sig en minnesbeta.
Publicerat Februari 12, 200818 yr Har kommenterat denna film vid ett par tillfällen. Det ser absolut ut som en av de avarter av jakt man får försvara sig mot som arrangör/säljare av jakt i Sydafrika. Är troligtvis vad som kallas canned hunting. Ett hägn av ett par HA storlek där man släpper in ett lejon och sedan kommer en tysk eller jänkare och skjuter i bästa fall ihjäl det stackars djuret. OBS oftast är det tyskar eller jänkare som accepterar denna form av jakt. Att man sedan som PH är så djävla korkad i detta läget att man går utan hagelautomat med 5 st buckshots i som stoppar vilket lejon som helst på 15 - 20 m avstånd är för mig obegripligt. Så här ser dom förresten ut när dom är lugna o stilla , lejonen alltså
Publicerat Februari 12, 200818 yr Det visste jag faktiskt inte Amakulu! Är detta lejonet skjutet i hägn? Isåfall skulle jag tippa på att skytten är tysk, ser så ut! Hoppas att allt är bra på Österlen! :-*
Publicerat Februari 12, 200818 yr Det visste jag faktiskt inte Amakulu!Är detta lejonet skjutet i hägn? Isåfall skulle jag tippa på att skytten är tysk, ser så ut! Hoppas att allt är bra på Österlen! :-* Ja, det är skjutet i hägn på ca 3 500 HA. Skytten är dansk.Tog 2 jaktdagar .