Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mild vinter kan öka vildsvinsstammen

Featured Replies

Publicerat

Nja...ha inte för bråttom du...såg i en annan tråd att jägare i norra sverige köper klenkalibrar för fullt. Ni är nog inte riktigt mogna för den hårda jakt som vildsvinen utgör.  ::)

Vi i söder är lite tuffare, helt enkelt, och är mer vana att stirra döden i vitögat.

;D :D ;D

Publicerat

...

Publicerat

Å hjälp. En liten gris. :'(

Nä, här i norr är vi inte rädd för nasse. ;)

Publicerat

Det låter bra.

Men det ser ut att bli en riktigt bra föryngring på våran mark i vilket fall som helst.

:D

Publicerat
En liten gris. :'(

Du. De kan ha en grym blick. Har du sett "The Holy Grail" med the killer rabbit? Tänk på den i en fruktansvärd randig mordisk form, med små elaka ögon.... Huu...

Vad tror du jag skaffat en .375H&H Mag för? Det är lätt att vara morsk, när man inte riskerar att möta en sådan fasa i skogen.

:D

Publicerat

;D ;D

Publicerat
Nja...ha inte för bråttom du...såg i en annan tråd att jägare i norra sverige köper klenkalibrar för fullt. Ni är nog inte riktigt mogna för den hårda jakt som vildsvinen utgör.  ::)

Vi i söder är lite tuffare, helt enkelt, och är mer vana att stirra döden i vitögat.

;D :D ;D

Haha! Det är ju +1,3 och ca. 40 cm snö här just nu. :D Tänk Dig vildsvin som kommer och plöjer fram i snön så det yr om dom när dom kommer skulle väl vara kul. ;D

Ja, nog har ju jag kaliber så jag klarar mig och känner flera andra som har klart gk kalibrar. ;D

Hahaha! Det var det största skämtet jag har hört på länge. ;D ;D ;D

• 1 month later...
Publicerat

E inte grov kaliber en ersättning för dåligt SKYTTE :):(

Nä kalibern ska va 1905 och i en m98 låda :D:P

Publicerat
Tänk Dig vildsvin som kommer och plöjer fram i snön så det yr om dom när dom kommer skulle väl vara kul. ;D

Håller med dej, vore skitkul verkligen! Dessvärre, är snödjupet stort, så väljer grisarna alltid sina upptrampade vägar då de lämnar såterna.. Skitlätt att hitta passen därmed :)

Även jag tror på lite grisexplosion iår, dels pga lättillgängligt foder men framför allt på grund av lågt jakttryck. Många grisar skjuts på vak under vindertid men utan snö så är jag rätt säker på att de flesta ivriga vakjägare skiter i att jaga..åtminstonde många..

Ska bli kul att se hur det ser ut fram i vår!

Mvh!

Publicerat
Håller med dej, vore skitkul verkligen! Dessvärre, är snödjupet stort, så väljer grisarna alltid sina upptrampade vägar då de lämnar såterna.. Skitlätt att hitta passen därmed ;)

Även jag tror på lite grisexplosion iår, dels pga lättillgängligt foder men framför allt på grund av lågt jakttryck. Många grisar skjuts på vak under vindertid men utan snö så är jag rätt säker på att de flesta ivriga vakjägare skiter i att jaga..åtminstonde många..

Ska bli kul att se hur det ser ut fram i vår!

Mvh!

Tack Hippen! :( Ja, kanske är det lite djupt men det fixar dom med sina upptrampade stigar. :) Hur går det med småkultingarna i kylan är väl egentligen värre och när förder suggan kultingar?

Dom kanske börjar avansera norr ut under våren p g a trängsel i söder. :blink: Största hindret är väl alla älvarna uppåt landet. Dom får väl springa över broarna i värsta fall. :lol::(

Publicerat
Tack Hippen! :D Ja, kanske är det lite djupt men det fixar dom med sina upptrampade stigar. ;) Hur går det med småkultingarna i kylan är väl egentligen värre och när förder suggan kultingar?

Dom kanske börjar avansera norr ut under våren p g a trängsel i söder. ;) Största hindret är väl alla älvarna uppåt landet. Dom får väl springa över broarna i värsta fall. ;):D

Det är lugnt med älvarna. Vildsvinen är riktigt bra simmare, de håller på att spridas ut på öarna i Sthlms skärgård. :P:D

Publicerat
Det är lugnt med älvarna. Vildsvinen är riktigt bra simmare, de håller på att spridas ut på öarna i Sthlms skärgård. :rolleyes::blink:

Det här låter ju riktigt intressant.

Har dom tagit simborgarmärket också så att dom kan simma upp efter kusten?

:lol:;)