Publicerat Februari 10, 200818 yr Hej hej ärade vänner.... någon som vet om det är några finnspetsar på väg till världen?? hellst då med meriterade föräldrardjur.. Tack på förhand Mvh Johannes
Publicerat Februari 11, 200818 yr Ta kontakt med Jämta här på jaktsidan. Tror att hon framöver kommer att ha en kull små rödingar
Publicerat Februari 11, 200818 yr Prova att ringa Finsk spets, valphänvisning Daniel Byqvist Tel: 0278-230 07 Fast tyvärr är det inte så många som använder sig av avelsrådet så du måste nog kolla runt själv också. Använd SKK hunddata och sök tikar som verkar lämpliga sedan är det bara att börja ringa runt så får du inte napp kanske någon kan tipsa om någon parning istället
Publicerat Februari 12, 200818 yr Byqvist tik har nu fött fram 3 valpar och fjärde är på väg ;D ;D ;D Vilken duktig barnmorska han är ;D
Publicerat Februari 12, 200818 yr http://www.jagareforbundet.se/annonser/def...a=all&cat=5 lycka till det är en go jaktform :
Publicerat Februari 12, 200818 yr Byqvist tik har nu fött fram 3 valpar och fjärde är på väg ;D ;D ;DVilken duktig barnmorska han är ;D Trevligt snacka om online tips Vad har han parat med för hane?
Publicerat Mars 2, 200818 yr mikael holmberg latanjarkas i boliden, han brukar ha nån kull till våren
Publicerat Mars 4, 200818 yr Tommy och Anita Renberg i Arvidsjaur har 4 st valpar 2hanar 2 tikar Känner pappan till dessa valpar..........grymt duktig jakthund!
Publicerat Mars 5, 200818 yr Sörlidbäckens kennel i Storuman parar sin tik Chili( 2st 1:or j-prov) med SJCH Latanjarkas Lee i dagarna... parningen rek. av avelsråden.
Publicerat Mars 6, 200818 yr Känner pappan till dessa valpar..........grymt duktig jakthund! Är inte det NOBS dom har?
Publicerat Mars 6, 200818 yr Är inte det NOBS dom har? Jo jag tror dom har flera NOBS, men dom har iaf en finne också
Publicerat Mars 6, 200818 yr Aha se där... Jaa har dom valpar nu så har dom ju mest troligt mer än 1 Finne också.. =)
Publicerat Mars 7, 200818 yr har parat min tik i går.latanjarkas piika med tapperdalen nikko Blir släkt med mina små det, eftersom Nikko och tiken min är halvsyskon Hoppas de blir lika tjusiga som mina småpluttar 2 stycken 4 månaders killar från senaste kullen undan den tiken. Hon fick 5 den kullen.
Publicerat Mars 7, 200818 yr Inget älgintresse hos tiken eller den äldre kullen jag fött upp efter henne, men otroligt tidig jakt med fasta ståndskall redan vid 5 månaders ålder hos den äldre kullen. Även den yngre kullen visar stort fågelintresse nu. En av de som köpte ur första kullen fick skjuta en hel del för sin hanvalp från 4.5 månader och framåt första hösten. Lugna, stabila psyken. Inget ettertemperament eller konstigheter på det planet heller i någon av kullarna. Tiken köpte vi som vuxen. Uppfödaren sålde henne till en kille som i sin tur inte fungerade med henne och då hamnade hon här. En bra jakthund. Lite väl vid i söket ibland, men hittar fågel alla dagar och har bra skall och så, så vi är nöjda. Det är ju alltid lite trickigt att ta över en vuxen jakthund.
Publicerat Mars 7, 200818 yr tiken skällde bara älg första hösten men sen lossnade det,men när det är dåligt me fågel då är det älg som gäller för den, var på prov i polkem så skällde den älg i 16h,så det var därför det blev nikko som far till min kull eftersom nikkos far var älg skallkung -99 och dom flesta som skällt på prov i höst har den i stammtavlan,så nu väntar man bara att ny hunden kommer så man får börja jaga in den på älg.skulle ha satt in bild på tiken men får in den här. [/img]
Publicerat Mars 7, 200818 yr http://jaktsnack.se/index.php?board=61.0 Där finns en del hjälp att hämta i fråga om at lära sig lägga in bilder på sidan
Publicerat Mars 9, 200917 yr Hälsningar från Kuopio, Jag parade min tik Kekkeruusin Linda (Cert och öppenklass 1 fågel) med UCH Mehtääjän Jiri ( öppenklass 1 älg). Valparna väntas i början av april. Linda kommer från duktig kull där alla är jaktprovs meriterade. Ha det bra, Jouni