Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag har fått en ny brevvänn ifrån Campbell River, B. C., Kanada

Featured Replies

Publicerat

Vid något tidigare tillfälle har jag skrivit att jag har håller på även med släktforskning på mina föräldras sida och även på min frus sida, och det mesta har jag publicerat på internet via ett släktforskarforum för att se om jag kunde få napp på några frågetecken som jag själv har och inte har lyckats knäcka, och så igår så damp det ner ett brev ifrån en kvinna i British Columbia, Kanada i våran brevlåda. Hon och hennes man bor en bit nv om Vancouver i stad som heter Campbell River. Det var hennes farfar som hade emigretrat till USA först 1902 som 19-åring och sedan flyttat vidare till Kanada. Exakt när vet jag inte. Hennes farfar och min farfars mor var syskon så det är där hon vill ha lite hjälp med att komma längre bakåt i tiden. Så nu sitter jag här hemma och plockar ihop det matreial som jag har över hela släkten på min farfars mors sida för att skicka över till henne via mail. Det ska bli riktigt kul det här nu och det är ju kul när man får något napp och när någon hör av sig på detta sätt. :D

Jag måste ju skriva och presentera mig lite grann och säga att jag jagar också och undra om man skulle kunna få komma över och åka ut och jaga i B. C. vilket skulle vara en upplevelse för mig. :D

Nu är det bara till att börja spara många slantar så att man åka över. :D :D :D

Publicerat

Låter kul! Kommer ni köra via e-mail?

Jag påbörjade ett traditionellt brevväxlande med en tjej i Brasilien i höstas - mest för att det är mycket trevligare med handskrivna brev än mail, men vi fick lägga ner det då det tog över 3 veckor för breven att komma fram. Det heter inte snigelpost för inte...

Publicerat
  • Författare
Låter kul! Kommer ni köra via e-mail?

Jag påbörjade ett traditionellt brevväxlande med en tjej i Brasilien i höstas - mest för att det är mycket trevligare med handskrivna brev än mail, men vi fick lägga ner det då det tog över 3 veckor för breven att komma fram. Det heter inte snigelpost för inte...

Det ska bli kul och Vi kommer att köra via e-mail! Eftersom jag har scanner och allt här hemma så har jag redan alla foton i burken. :D

Jag såg på hennes kuvert när det var avsänt och det var stämplat det 7/2-08 och jag fick det igår den 12/8. :o Rätt snabb postgång må jag säga. :D

Här är en kartlänk över B. C. och klicka en gång till på kartan så blir den större och då hittar Ni orten jämte den långsmala ön som ligger parallellt med kusten och nv Vancouver. :D

http://swedencanada.com/images/britishcolumbiamap.jpg

:D

Publicerat

Det är fint i BC  :)

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&type=orig&photo=Sjvy3.jpg

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&photo=Sjvy4.jpg&type=scaled

Inte bra kvalitet på bilderna, men men  ::)

Publicerat
Här är en kartlänk över B. C. och klicka en gång till på kartan så blir den större och då hittar Ni orten jämte den långsmala ön som ligger parallellt med kusten och nv Vancouver. :D

http://swedencanada.com/images/britishcolumbiamap.jpg

:D

Häftigt!

Jag hade en gammal lärare som bor i Fairbanks, Alaska. Man kanske borde försöka få tag i honom...  ;)

Publicerat
  • Författare
Det är fint i BC  :)

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&type=orig&photo=Sjvy3.jpg

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&photo=Sjvy4.jpg&type=scaled

Inte bra kvalitet på bilderna, men men  ::)

Fina foton Jämta! :D

Har Ni varit där och jagat Du och gubben el. var det en semestertripp ???

Häftigt!

Jag hade en gammal lärare som bor i Fairbanks, Alaska. Man kanske borde försöka få tag i honom...  ;)

Jepp! :D Vi får se vad det blir av det hela. :D

Publicerat

Jag har släkt i Montana, vad kan man jaga där ;) ;D

Publicerat

Käre maken har varit där och jagat..

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&photo=Sjbj%F6rn2.jpg&type=scaled

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&photo=Sjbj%F6rn1.jpg&type=scaled

2 stycken svartbjörnar sköt han under sin vistelse där. Vi har många vackra "papperskort" därifrån  :)

Publicerat
  • Författare
Käre maken har varit där och jagat..

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&photo=Sjbj%F6rn2.jpg&type=scaled

photo.php?category=Svartbj_rnsjakt_i_Canada&photo=Sjbj%F6rn1.jpg&type=scaled

2 stycken svartbjörnar sköt han under sin vistelse där. Vi har många vackra "papperskort" därifrån  :)

Ok! Se där ja! :D Dom skinnen pryder väl sin plats i huset hos Er ??? :D

Publicerat

Japp, både de och skallarna  ::) Han chockade dem lite med att koka skallarna och ta med dem hem  :D

Alla_3_skinn.jpg

De 2 som är röda under, är våra och det andra är skåningens  8) Han var där samtidigt som maken och jagade.

Yngsta dottern är väldigt förtjust i skinnen  ;D

Nena_bjorn_1.jpg

Publicerat
  • Författare

Ok! :D Hon ser ju ut att trivas med skinnen och det är ju lätt att trampas med nalle då också. ;) ;D

Publicerat
  • Författare

Det har varit fulle upp med brevkorrespendansen över Atlanten bort till B. C. Hon har en syster och en bror som bor där men dom bor på fastlandet i B. C. och hon bor då i norra delen av B. C.  Viewmont Crescent, Houston B.C. Canada och där finns det fina jaktmöjligheter har jag fått reda på, så då är det bara att börja spara mycket stålar så att man kommer över. ;D

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det har fortfarande varit full rulle på mailkorrespendansen över till B. C., Kanada och det har nu framkommit att det finns några jägare i släkten och då har man så att säga något at tse fram emot om det nu skulle bli en tripp över pölen och nästan halva jordklotet. Det är ju bara 9 tim tidskillnad bort dit. En av dom jagar med pil och båge har det framkommit och dom andra två med knallpåkar. Jag har skrivit och frågat dom har några bilder från deras jakter därborta så att man har något att se på om det är några större troféer som dom har nedlagt. Har sedan även frågat om det är någon skillnad att fara ut och jaga med släktingar när man är och besöker dom än som jaktturist också så det skulle dom undersöka. Inget mig emot om det skulle bli billigare i troféavigifter. :D

• 3 weeks later...