Publicerat Februari 20, 200818 yr Kort å gott,är Leicas avståndsmätarevattentäta? /M. Den kan vara under 1m vatten i ca 30min enligt instruktionsboken.
Publicerat Februari 20, 200818 yr Min LRF 900 är på garanti servis då den tar in fukt under normalt användande > Fast jag blev osäker på modellerna visst är det LRF som är grön och som man håller på platten´ ???
Publicerat Februari 20, 200818 yr Författare Ok,funderar på antingen en leica eller bushnells elite 1500 ARC. Tycker den verkar rätt ok oxå. Få se vad det blir det är ju ett tag kvar till toppjakten /M.
Publicerat Februari 21, 200818 yr LRF är den "platta" varianten. Jag tror minsann att Leica har slutat tillverka den modellen.
Publicerat Februari 22, 200818 yr Författare Såg att Bushnellen har nån sorts funktion att den talar om hur mycket du ska hålla över på längre håll. Innebär det att jag skjuter en serie på tex 100 och 300m sen mäter man hur högt/lågt man ligger och lägger in den datan i avståndsmätaren,och sen kompenserar mätaren vid skott på tex 210m? Eller finns det "färdiga" värden i mätaren? /M.
Publicerat Februari 22, 200818 yr Författare Svarar på mitt eget inlägg. Tydligen finns det 8 olika ballistiska grupper att välja på. /M.
Publicerat Februari 22, 200818 yr Trots att min Leica är på servis skulle jag rekommendera att lägga dem extra slantarna den kostar jämfört mot Bushnellen för det är den värd enligt mig. Att man har ballistiska funktioner i en mätare ser jag som rätt onödigt dem SKALL testas på banan bara det som stämmer till 100%
Publicerat Februari 22, 200818 yr Författare Hade man kunnat lagt in egna ballistikkurvor i mätaren hade den varit intressant ,men nu lutar det åt leican. Var köper man den billigast? Känns meningslöst att köpa den från staterna då man med tull/moms odyl. hamnar runt 6500kr. Då kan man ju lika gärna köpa den hemma eller? /M.
Publicerat Februari 22, 200818 yr Fast jag blev osäker på modellerna visst är det LRF som är grön och som man håller på platten´ ??? LRF 900 är grön och "på platten". LRF 1200 är svart och "på platten".
Publicerat Februari 22, 200818 yr Lite pinsamt att inte veta vad jag hade :-[ men nu vet jag LRF 900 ;D Tja billigast vet jag inte då jag är en hopplös affsman så jag köpte min i närmsta affär och minns givetvis inte vad den kostade heller,men som tur är för poker pengar där jag inte är lika hopplös tydligen ;D
Publicerat Februari 22, 200818 yr Författare Torsbo har crf 1200 för 6195 kr och 900:an för en tusing mindre. Vad skiljer dem i mellan? Är det bara maxavståndet som skiljer? /M.