Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Beretta

NY bil?

Recommended Posts

Beretta

Jag har haft hemma dessa bilar under några helger.

CRV

Forester

XL7

Känns som om ingen av dessa platsar in i vad jag söker.

Hade jätte stora förhoppningar på Subaru Forester. Men nja, skitkul att köra, bra värme, fin drift, bensin snål.

Men 19 cm markfrigång är för lite för mig, baksätet var också på TOK för litet. Det fanns inte heller någon dörrkant som gick runt fönstrena på dörrarna utan de var "glasrena".

Hela bilen skulle ha varit 30 cm längre, 20 cm till baksätet och 10 cm till koffeten. Samt 5 cm högre + större däck.

Nu återstår bara att börja om och leta.

Kvar på listan av bilar med rätt markfrigång.

JEEP: Läcker bil, men verkar rackla mycket, dyra reservdelar, törstig.

Frontera: Skitsnygg, lite orolig för reservdels priserna?

Terrano: Nya årsmodeller är skitfula, men mellan 90-95 skulle man kanske hitta en fyrdörrars som skulle kunna passa. Japansk brukar ju hålla.

VAD ska jag ta mig till???

Perra

Frontera och Terrano är väl bra val. Annars kan du ju alltid leta efter en äldre Range Rover, oftast ganska törstiga men rejäla terrängegenskaper. Vidare kanske även Mitsubishi Pajero stämmer in på vad du söker.

Guest Daniel H

Landrover Discovery är en fin bil med suveräna terrängkörnings egenskaper, finns med en bra diesel motor också. Dom nyare modellerna är även bra på vägen.

Jeep Cheeroke är också bra, lättmekad och robust och skön att köra, 6:an tar runt litern. Frän !! titta på årsmodeller runt 90.

VAZ Niva är bra ute i skogen, billig och robust. dålig på vägen.

Toyota Landcruiser, expeditionsbilen nr 1. Funkar i arktiskt, tropiskt och öken klimat.

Mercedes Geländewagen, Toppkvalite, riktig terrängbil ! finns att hitta i rimlig prisnivå om man inte stirrar sig blind på årsmodellen. Nya kostar 500-900 kkr !

Jag har en Ford Ranger själv och den funkar bra, nackdelarna är diesel =svårstartad på vintern utan motor/diesel värmare, inget bagageutrymme. Jag har kåpa men man stoppar inte gärna in hunden där. Den finns både med nödbaksäte och som fyrdörrars. Difflås och lågväxel ger bra framkomlighet. Grymt bottenstark, bra om man sjösätter stora båtar och dyl.

Lycka till !

Beretta

Nissan Terrano lutar det åt.

Hallen

Mycket klokt av dig.  ;D

Beretta
Mycket klokt av dig.  ;D

Jaha..kunde just känna på mig att ditt svar skulle komma.. ;D

ozzy

Har sagt det förr och säger det igen, gamla modellen av Chevrolet Blazer och 38.5" hjul.... that's it  ;D

http://www.offroad.rr.nu kolla galleriet.....  ;D ;D så ser en bra jaktbil ut, inga problem att bege sig upp på ett stenigt hugge och hämta en älg  ;D

Guest Ronnie
Har sagt det förr och säger det igen, gamla modellen av Chevrolet Blazer och 38.5" hjul.... that's it  ;D

http://www.offroad.rr.nu kolla galleriet.....  ;D ;D så ser en bra jaktbil ut, inga problem att bege sig upp på ett stenigt hugge och hämta en älg  ;D

Det är ju lite synd att ingen uppfunnit en propell till kepsen,snart blir man ju mobbad om man ids gå nån kilometer och bära nått kilo..