Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vem är klant

Featured Replies

Publicerat

Hallo. jag är en 29 årig timmerbilskörare som jagar och kör enduro på fritiden...

Då det gäller jaktbiten så är det lite blandat, Har två älghundar en gråhund & en jämthund.

har en åtel utanför huset som jag knäpper lite räv på, Toppjakten är ju skoj, försöker ta nån bäver då och då...nästkommande projekt blir att försöka lära sig att locka räv...(verkar som att det kan bli en riktig utmaning) tja...det var lite om mej det, Ska bli riktigt skoj å debatera lite grann med er allihop !! hör av mej då jag tycks ha nå vettigt å komma med  ;D

Publicerat

Varmt välkommen hit :)

Publicerat

Hej och välkommen hit!

Det låter som att Du har tillgång till snö och då troligtvis så bor Du i den norra delen av landet som brukar ha snö. Det skulle betyda att Du måste nästan bo norr om Dalälven någonstans. ;) ;D Är det rätt gissat ??? ;D

Publicerat
  • Författare

Tack för det varma mottagandet ;D Stämmer bra det, jag bor i västerbotten mitt mellan skellefteå & umeå en bit in i landet...har väl hyfsat med snö ca 50 cm :o

Publicerat
Tack för det varma mottagandet ;D Stämmer bra det, jag bor i västerbotten mitt mellan skellefteå & umeå en bit in i landet...har väl hyfsat med snö ca 50 cm :o

Ok! :D

Publicerat

Välkommen hit! Vart exakt bor du? Jag kommer också från ett ställe mitt mellan Skellefteå och Umeå, en bit in i landet! :o

Publicerat

Hej och välkommen till forumet ;D ;D hoppas du komer att trivas här på forumet ;D ;D

Publicerat
  • Författare

Tackar ! det var länge sen man kände sig så här välkommen nånstans :D Jadu Oskke jag bor ett styvt kärringkast utanför bygdsiljum norrut i en liten by som nästan ingen hört talas om ;) ;D ???

Publicerat

Välkommen hit! ;D

Publicerat

Hej och välkommen hit!  :)

Mvh

Publicerat

Välkommen hit  ;D Ser du nån skillnand i jaktsätt mellan jämte och grå?

//Roggman66

Publicerat
  • Författare
Välkommen hit  ;D Ser du nån skillnand i jaktsätt mellan jämte och grå?

//Roggman66

Tackar ! Jag har haft 2 grå innan den jag har nu och det här är min första jämte. som är 6 år nu-

Skillnaden som jag upplever det är att gråhundarna är betydligt mer tjuriga jämfört med jämthunden..

mer spårnoga är dom nog oxå. Medans jämthunden nog har lite närmre till ett lungt upptag samt ett rejält sök, men

det kan ju alltid skilja sig mellan hundar... :) Jag uppskattar nog bådas kvaliteer lika mkt.

Min grå använder jag tex hellre vid eftersök pga spårnogranheten och tjurigheten vid ev släpp på skadat vilt (funkar bra på allt man sätter den på) utom fågel o säl m.m ;D

Publicerat
Tackar ! det var länge sen man kände sig så här välkommen nånstans :D Jadu Oskke jag bor ett styvt kärringkast utanför bygdsiljum norrut i en liten by som nästan ingen hört talas om ;) ;D ???

Ok, då är vi nästan grannar ;) Jag bor mitt mellan Botsmark och Bygdsiljum! Vad heter "din" by ???

Ps Har också en jämthund och kommer aldrig skaffa någon annan älghund än just jämthund! Tycker oerhört mycke om jämtar och deras psyke, lungn och mentalitet är helt överlägset bland älghundar.

Publicerat
  • Författare
Ok, då är vi nästan grannar ;) Jag bor mitt mellan Botsmark och Bygdsiljum! Vad heter "din" by ???

Ps Har också en jämthund och kommer aldrig skaffa någon annan älghund än just jämthund! Tycker oerhört mycke om jämtar och deras psyke, lungn och mentalitet är helt överlägset bland älghundar.

Den by som jag bor och verkar i heter söderby. Din då Åkullsjön, åsjön, gulltjärn, ??

Jo jag väljer nog jämthund om jag måste välja mellan de två...Har dock varit lite sugen på att prova en hälleforsare nån gång.

Publicerat

Hej och välkommen! :D

Publicerat

Välkommen jo nog verkar du klok när du väljer Jämten före :D ;D ;)

Publicerat

Välkommen

Publicerat
Den by som jag bor och verkar i heter söderby. Din då Åkullsjön, åsjön, gulltjärn, ??

Jo jag väljer nog jämthund om jag måste välja mellan de två...Har dock varit lite sugen på att prova en hälleforsare nån gång.

Ok, känner igen namnet på byn men vet inte riktigt vart den ligger. Inneråträsk heter byn jag kommer i från, inte så stor men ändå så vacker! ;):D

Oprove vet man in't!

Publicerat
  • Författare

Tackar allesammans ! Jo du oskke inneråträsk har man ju passerat några vänder...har en rejäl uppförsbacke där som jag försöker undvika på vintern ;) .

Kan ju tillägga att jag är oxå gammal skogsare, Det var roligt att läsa inläggen om p-o & stoor... ;D kände igen historierna som om det vore igår ;D (snögen är ett ord som etsat sig fast)

lite väl internt det här men lite tjoller har väl ingen dött av !?! (hoppas jag) ???

Publicerat

Vi får snart starta en Naturbruks i Burträsk tråd ;) ;D Vi är ju säkert 10st från denna sida som har gått på den skolan...

Publicerat

Välkommen!

Nivån på forumet kräver inte einsteinnivå ;D så gör som vi andra och tyck till när magkänslan infinner sig! :P

MVH

H

Publicerat
  • Författare
Vi får snart starta en Naturbruks i Burträsk tråd ;) ;D Vi är ju säkert 10st från denna sida som har gått på den skolan...

Åfaan...där ser man  ;D en sådan tråd kunde säkert bli intressant !!!

Haraldson: tackar ! Det är bra det :D

Publicerat

Välkommen pöjk ;D

Mvh.