Publicerat Februari 24, 200818 yr halloj alla jag är en riktig nybörjare på att ta vara på rävskinn. har tagit hand om ca 8 skinn, och när jag ska skrapa bort allt fett så börjar jag bakifrån och skrapar upp mot huvudet, det går väldigt bra men när jag kommer upp till halsen så går det mycket tögt!. jag tar i jäkligt mycket men får inte bort allt fett vid halsen och huvudet. det har hänt på varje räv jag tagit till vara på. jag tror det beror på¨att när jag drar av skinnet så tar det stopp när man kommit ner till halsen och huvudet. och där måste jag andvända kniven. sen när skinnet har torkat så är skinnet vid huvudet ganska hårt. inte alls som nere vid magen, ((det ska ju låta som tidiningspapper)). det beror väll på att jag inte får bort allt fett. gör jag fel på något sätt?? har ni nå tips ?? Händer det hära också för er ? MVH nissee
Publicerat Februari 24, 200818 yr Börja från huvudet. Det fick jag lära mig iaf. Men det är en evighet sedan iof ;D
Publicerat Februari 24, 200818 yr Spänn skinnet mer mot skrapstocken , ta tag med andra handen bakom och spänn ut/åt. Tror att skinnet är för löst du inte får nått tag. Skrapa med en sked det är bra , om du nu inte redan gör det ?