Publicerat Februari 26, 200818 yr Jag funderar på att köpa en kamera och har blivit intresserad av en Pentax k100d eller k10d. Har läst tråden Canon VS Nikon och inser att det finns några som är väldigt kunniga på detta område. Jag kan inget om detta ämne så hjälp är tacksamt,jag vill att kameran skall vara enkel för en novis som mig och gärna tålig då det är under jakt och friluftsliv jag vill använda den därför blev jag lite intresserad av Pentax som verkar tåla lite mera fukt samt att den har någon sorts stabilisator. Vad säger ni som kan detta vad är en lämplig kamera för mig ???
Publicerat Februari 26, 200818 yr hur mkt pengar hade du lägga på en kamera? vilka optik ? mm du kan pm mig om du vill mvh pacco
Publicerat Februari 26, 200818 yr Jag skulle inte tveka en sekund på att lägga pengarna på en k10d. Men de e ju ja de!
Publicerat Mars 2, 200818 yr hej lars jag tror att jag har fått ett pm från dig men jag kan inte läsa mina pm ! det bli fel på sidan än!
Publicerat Mars 2, 200818 yr Författare Ja jag har PM:at dig men det fungerar tydligen inte ??? Jag tänker köpa Nikon kittet du rekommenderade kommer förbi måndag eller tisdag.
Publicerat Mars 2, 200818 yr Låter bra de! Såg att el-giganten sålde D80 med 18-135 för 8995:- för nån vecka sen. Jäkligt bra pris! Själv skulle ja kunna avveckla mitt nuvarande obj. till förmån för ett bildstabiliserat 18-200. Va gjorde att du föredrog Nikon? Priset?
Publicerat Mars 2, 200818 yr Författare Va gjorde att du föredrog Nikon? Priset? pacco gav mig det rådet och då han är väldigt kunnig och jag totalt okunnig så är det väl rätt dumt att inte lyssna till honom Sedan skall denna kamera vara väldigt enkel vilket lär passar mig bra : ??? :-[
Publicerat Mars 2, 200818 yr Pacco verkar kunna sina grejor, de säger ja inte emot!! Verka bara som han tyckte pentax låg steget över Nikon i en anna tråd. Men då gällde de mellan d80 o k10d inte D40 o k100d. Jag e jäkligt nöjd me min Nikon D80 o Priset passa mig bra. Dock sneglar man alltid mot bättre än man förmår använda ändå : Dock gillade jag att Pentaxen var vädertätad samt hade inbyggd bildstabilisator i huset. Men som sagt så fick ja ett så bra pris på min Nikon att ja inte kunde säga nej. O ja e väl nöjd med det beslutet. Svärfars käring har en D40 o den e BRA!