Publicerat Februari 26, 200818 yr Är sugen att skaffa benstöd till den nya bössan som jag införskaffat. Är det någon som kan ge tips, info och priser på lite olika modeller?
Publicerat Mars 3, 200818 yr Jag använder Harris och tycker dem funkar bra Vapex har hyfsat pris http://www.vapex.se/webshop/index.php?cPath=1637_1638
Publicerat Mars 3, 200818 yr Jag använder Harris och tycker dem funkar bra Vapex har hyfsat pris http://www.vapex.se/webshop/index.php?cPath=1637_1638 håller med lars, har harris och är väldigt nöjd tycker dom är stabila. om du ska plocka på dom väldigt snabbt under jakt så är det nog versa-pod som gäller tycker dock själv att dom inte är lika stabila.
Publicerat Mars 3, 200818 yr Beror lite på vad du skall använda stödet till? Jag har även ett Z-aim på bössan jag använder till höstjakten med finnen inte lika stadigt som Harris men mera flexibelt på höjden så där passar Z-aim bättre för mig
Publicerat Mars 3, 200818 yr Jag kör med Stoney Point, blixtsnabba att ta av och sätta dit + att dom är knäpptysta.
Publicerat Mars 25, 200818 yr Ett par Harris 6-9" för liggande och i bänk, Stoney Point Pivot bipod för sittande typ lockjakt på räv. Helt underbara stöd Som Crowfear sa, snabba att ta av och på.
Publicerat Mars 25, 200818 yr Kör också med Stoney Point, sittande modell. Kanon. Köpte mina i från USA. MVH Erik
Publicerat Mars 26, 200818 yr Jag har både Harris och Stoney Point. Gillar Stoney bättre, för att dom går att ta på/av snabbt och så kan man ju tillverka egna benlängder åt dom.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Jag har både Harris och Stoney Point. Gillar Stoney bättre, för att dom går att ta på/av snabbt och så kan man ju tillverka egna benlängder åt dom. Håller med om Stoney Pointen, jag har två av dessa, samma längd,( liggande och bänk), det ena paret är orört, det andra har jag tagit bort tassarna på, och gjort extraförlängningar i lite olika höjder av vita elrör, på en del har jag limmat in rundstavar av trä, men en del har fått varit som dom är, blir ju jäkligt flexibla då. Bara att trä på de befintliga metallbenen, passar som en smäck! Har köpt till en bunt extra fästen som sitter på alla kulbössor, snabbt och enkelt. Nackdelen är ju att det inte finns någon i Sverige som säljer hela sortimentet, mina har jag köpt från Intropris.se, tyvärr har de ju bara den korta modellen., men de har iofs extra fästen. Körde mycket med Harris förut, men har gått över helt till Stoney Point nu, de passar min jakt och mitt skytte bäst. Mvh
Publicerat Mars 26, 200818 yr Laga ben för liggande skytte igår, rostfria pinnar med krympslang på. Tycker även att Harris för lite för mycket ljud plus att stockskruven lossat ibland, speciellt på 6mmBr:en där stocken är platt. Blir nog att sätta fästen för Stoney på resten av kulbössorna också.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Kommer ha Stoney Point PoleCat Rapid Pivot Bipod 25" to 43" inom kort för försäljning. pma vid intresse.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Kommer ha Stoney Point PoleCat Rapid Pivot Bipod 25" to 43" inom kort för försäljning.pma vid intresse. PM
Publicerat Mars 26, 200818 yr Kommer ha Stoney Point PoleCat Rapid Pivot Bipod 25" to 43" inom kort för försäljning.pma vid intresse. Låter intressant. Vad skiljer PoleCat mot den vanliga?? Är i behov av fler fästen, skulle nog ha tagit hem de också när jag beställde benstöden från Cabelas. Får väll kolla där du har beställt ifrån Crowfear. MVH Erik
Publicerat Mars 26, 200818 yr Låter intressant. Vad skiljer PoleCat mot den vanliga?? Är i behov av fler fästen, skulle nog ha tagit hem de också när jag beställde benstöden från Cabelas. Får väll kolla där du har beställt ifrån Crowfear. MVH Erik Kommer tillhandahålla extrafästen, men dessa uteblev ifrån den försändelsen jag/vi inväntar i dagarna.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Låter intressant. Vad skiljer PoleCat mot den vanliga?? Är i behov av fler fästen, skulle nog ha tagit hem de också när jag beställde benstöden från Cabelas. Får väll kolla där du har beställt ifrån Crowfear. MVH Erik lite osäker, den rätta benämningen är Rapid Pivot Bipod Sitting / Kneeling på dem jag har.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Dessa är det då. http://www.stoneypoint.com/products/bp_rap...itng_knlng.html Mvh
Publicerat Mars 30, 200818 yr Har Harris Kortaste benstöd och dem är kalas till liggande skytte! Funderar på att införskaffa ett par längre då enbart till Rävlocket. Hur är Harris-kopian, Rock Mount benstöden? Mvh//Jonas
Publicerat Mars 30, 200818 yr Har haft både Harris och shooters höga. men jag gillar dem inte alls vid sittande typ rävlock. lutar det lite utför framför en så är de för korta. Stoney Point är helt klart favorit speciellt då de är så smidiga att justera i höjd. Bara att minska eller öka vinkeln mellan benen, vips så det klart. Och som sagts tidigare att de är så smidiga att sätta på och ta av. Ingen höjdare att släpa runt på Harris höga
Publicerat Mars 30, 200818 yr Har haft både Harris och shooters höga. men jag gillar dem inte alls vid sittande typ rävlock. lutar det lite utför fram en så är de för korta. Stoney Point är helt klart favorit speciellt då de är så smidiga att justera i höjd. Bara att minska eller öka vinkeln mellan benen, vips så det klart. Och som sagts tidigare att de är så smidiga att sätta på och ta av. Ingen höjdare att släpa runt på Harris höga Japp, så sant som det är sagt!