Publicerat Februari 26, 200818 yr Hejsan! Ett tag sedan senast. Efter hackningar och annat elände. Jag klarar tyvärr inte av att byta lösenord på min andvändare heller. Detta hör dock inte hit utan det får jag ta med Admin. För att koomma tillbaka till ämnet så är det så att jag börjat att intresera mig för Blaser, och nej det är inte R93 som är intresant utan de två äldre vapnen vid namn SR 850 och SR 830. Jag var i kontakt med en man för ett par år sedan då jag ville köpa ett Swarovski sikte av honom. Denna man hade sina kikarsikten på cirka 3- 4st Blaser modell 850 och 830. Vid detta tillfället så var min plånbok på tok för liten för detta men nu så funderar jag på att göra mig av med min kombi och köpa (kanske) en Blaser ihop med min mamma. Jag har dock aldrig riktigt kommit överens med R93 så den är utesluten. Vad vet då forumet om Modell 850 och 830? Är det kanske rent av någon som äger en och kan uttala sig? Henrik, har du kanske rent av lite information? MVH/Jocke
Publicerat Februari 29, 200818 yr Hej igen! Jag kan nu informera om att det inte blir någon Blaser (ännu) utan det kommer med största sannolikhet att bli så att jag och mamma köper en Mauser 66S ihop. Kalibern blir såklart 308win. Så småningom så kommer vi att koplitera med en pipa i en klass 2 kaliber och efter det så kan vi nog känna oss ganska så nöjda. Jag kommer fortfarande att fortsätta leta efter en Blaser SR830 eller 850 i rätt kaliber till rätt pris. Kommer chansen så tar jag den. Det verkar som att 850 modellen är skapligt känd för vissa men 830 modellen verkar mindre känd därför tänkte jag lägga ut lite bilder för att ni ska se hur en fin Blaser SR830 ser ut. MVH/Jocke