Publicerat Februari 28, 200818 yr Jag har en Sako Vixen i 222. Har även ett annat vapen där kulpipan är 223. För att inte behöva ha två så snarlika kalibrar, funderar jag på att ändra Sakon till 223. 1. Är det möjligt? 2. Är det rimligt? 3. Vad kan vara negativt? 4. Är det kostsamt att brotscha om? Samt förslag på seriös närbelägen smed som kan utföra arbetet. Jag bor i Karstad. Tror nog att ngn här kanske redan utfört detta då jag ser hur mycket kunskap och erfarenheter som visas här på forumet. Men just detta finner jag ej ngt inlägg om. Tony
Publicerat Februari 28, 200818 yr Jag ser inget problem i att ha två snar lika calibrar, och ingen fördel i att ha två lika. Vad ska du använda två 223 till?
Publicerat Februari 28, 200818 yr Två klass 2 vapen. En Vixen studsare 222 och en kombi 223. Vill slippa ha ammo av olika slag i två snarlika kalibrar. En klass 2 kaliber med olika laddningar för båda vapnen. Det är tanken. Tony