Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vem är Wille

Featured Replies

Publicerat

en 24årig kille som två mil utanför borås...på fritiden läggs  all tid och energi åt jakt och fiske, inte bara under jaktsäsong utan även som förberedelser hela året....största nöjet för mig är pyrschen samt drevjakt med våra egna taxar!

Publicerat

Hej och Välkommen !!!

Publicerat

Välkommen Wille  :D

Publicerat

Hej Wille!

Välkommen hit! Jag kommer själv från Borås men det är länge sedan.

:D

Publicerat

Hej och välkommen till forumet wille!!

Publicerat

Tjooo

Välkommen hit

Publicerat
  • Författare

vartifrån borås kom du då lsjonsson, hade du jakttmark här då med?

Publicerat
vartifrån borås kom du då lsjonsson, hade du jakttmark här då med?

Hej Wille!

Det är en lång historia. Jag är född i Borås och sommarstuga i Sångåsen v. Borås och pappa jobbade på Stigens textilfabrik som färgsättare m. m., blev utlandssvensk -58-61, Huskvarna 61-85, Aneby 85-89, Luleå 89-90 och nu Kalix 90- och här har jag jaktmarker. Jag är gift och har en son numera. Jag har inga jaktmarker åt det hållet. Det enda som jag har haft jaktmarker åt är N. Aneby där jag hade sommarstugan. Varit och gästjagat på lite olika håll.

:D

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

.....hm nästan åt mitt håll då....Håller utkik.....

....och välkommen... from one newbie to another

Publicerat

Även jag bor i närheten av Borås  ;)

Publicerat

Välkommen wille! :)

/Jörgen

(uppvuxen i en liten ort norr om Borås som även fostrade Barbados-Magnus  ;D ..de ni! Numera boende i Falkenberg ... jag alltså inte barbados-Magnus)

Publicerat
  • Författare

ryggskott, då kommer du från fristad, jag kommer en mil ytterligare norrut...

och mikael jägare, du bor i sätila va?det är ju nära här, vi får samordna alla runt borås en gång för en jakt!

Publicerat

Korrektemundo!

En mil ytterligare norrut... hm.. Borgstena?

Jakt är skoj, ofta o mycket, låter som ett utmärkt förslag! :)/Jörgen

Publicerat
  • Författare

japp, borgstena är korrekt...både född, boende och jagande i byn här....hurdana jaktmarker har du nu då?mycke vilt där?jag är så illa sugen på den 16/8, har tagit två semesterveckor då så då blir det mycke skogsliv....får väl ta med mig bössan fr o m måndag och se om man kan knäppa den röde också!

Publicerat

Absolut - Jakt är alltid intressant

Publicerat

Klent med egna marker, flyttade till fbg för 3 år sedan och söker i lugnan ro efter en bra större jaktmark, har en liten men trevlig purschmark på hallandsåsen ihop med en kompis. Relativt gott om rådjur, enstaka gris, ev dov på gång. Iövrigt hänger jag då och då med på diverse jakter som snälla kompisar bjuder på. Ett trevligt ställe i närheten av Torup fick jag hänga med på förra året, jäkla trevlig jakt på rådjur med griffonbasset, skåne bevistas ibland oxo, får se vad det blir iår. Roligt att jaga på lite olika platser, men jag saknar en större mark på nära håll som man kunde lägga upp en lite mer genomtänkt viltvård på. Vi försöker få kontakt med fler av de jakträttsinnehavarna runt marken på hallandsåsen för att försöka göra gemensamma överrenskommelser och sammarbeten för f a grisjakten, men det låter sig nog inte göras i en handvändning. Många är nog rädda för problem och att bli snuvade på något och vill helst reda sig själva helt o hållet. Men vi jobbar på så sakteliga så får vi se. Vilttillgången runt fbg är nog annars generellt god men mkt växlande, svårt att dessutom att säga vad Gudrun lett till, älgen verkar det aningens klent med, rådjur väldigt växlande, hyggligt med dov lokalt, grisarna breder ut sig rätt fort (och skjuts sönder o samman rätt fort på många ställen vad det verkar oxo för den delen  >:( ) Runt i kustregionen finns det en hel del bra möjligheter för fågeljakt, alltifrån duva, änder, gäss o fältfågel.... om man bara kan få hänga med någon av gubbarna (i allmänhet) som sitter på jakträtterna.... :P

/Jörgen

Publicerat
  • Författare

här på min mark så är rådjurstillgång mycket god, har sett10-11 olika bockar nu, rekat sen april...har tatt ut två veckors semester from 15 aug....älgar finns väl nårga stycken men de intresserar mig inte...i övrigt finns det väl lite gäss nere i sjön, skjuter några om året iaf...gris har synts runt byn flera ggr, men är tveksam om de får någon rättvis chans att etablera sig, fler som ser de som hot än som en resurs...för min del får de gärna etablera en stam här iallafall...men mest blir det väl rådjursjakten jag lägger energi på, samt lite sporadiskt fällfångst....skåne och östergötland bevistas en del för lite andra jaktformer som vak på gris...skall ner å pyrscha mig en hjort i höst, aldrig fällt nån hjort innan så det kan bi kul.skall försöka få tag i lite bättre jakt på gås tänkte jag, vi har ju två jaktlabradorer som behöver mycke jakttillfällen...du hade inte sådan kontakter i falkenbergstrakten?

trevlig helg på er alla!/wille

Publicerat
  • Författare

ryggskott, mikael jägare och jag....borås, sätila ocg falkenberg...det borde ju inte vara omöjligt att stråla samman och hitta på nåt tillsammans ju...

Publicerat
ryggskott, mikael jägare och jag....borås, sätila ocg falkenberg...det borde ju inte vara omöjligt att stråla samman och hitta på nåt tillsammans ju...

Och jag ca två mil söder om Borås  ;):)

Publicerat
  • Författare

två mil söder , vad blir samhället då?mot skene till eller?

Publicerat

Hej välkommen in :)

Publicerat

Välkommen hit :)