Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nytt kikarsikte införskaffat till 9,3-pipan !!!

Featured Replies

Publicerat

Det blev en Helia Kahles C 1,1-4*24, riktmedel 4.

Är det ngn som har erfarenhet av denna eller för all del Helia över lag. Jag vet att Helia anses ligga i toppskicktet kvalitetsmässigt men jag själv har ingen erfarenhet.

Denna tub skall vara komplement till min Zeiss 3-12 samt öppna riktmedel.

Tacksam för info från ngn Helia ägare.

Publicerat

Har en Helia 2 - 7 x 32 inköpt 1979 och fortfarande i tjänst utan ett enda problem någonsin

Publicerat

Jag har ett 1,5-6*42 m. 4A och det har då hängt m. sedan -85 och det är väl ok. :D Det är ett bra märke så Du har gjort bra köp. :D

Publicerat
  • Författare

Låter bra ! Tack för inläggen. Man är ju aningen "zeissifierad" så det skall bli spännande att testa Helia istället.

Publicerat

Har en Kahles 1,1-4x24 som virker helt fint og har været mange steder og aldrig nogle problemer med den.

Virker fint alle steder jeg har været  ;)

Olsen

Publicerat
  • Författare
Har en Kahles 1,1-4x24 som virker helt fint og har været mange steder og aldrig nogle problemer med den.

Virker fint alle steder jeg har været  ;)

Olsen

Va bra !! Får nog hem den på onsdag så först då kan jag testa själv. Tack !!

Publicerat

Helia gör klockrena kikare ett mycke bra köp mycket nöje  ;D

Mvh.

Publicerat
Helia gör klockrena kikare ett mycke bra köp mycket nöje  ;D

Mvh.

Inte blir man besviken över deras kvalitét. :D

Publicerat
Inte blir man besviken över deras kvalitét. :D

Nej dom tillhör topp segmentet  ;D

Mvh.

Publicerat
Nej dom tillhör topp segmentet  ;D

Mvh.

Jepp!

:D

Publicerat
  • Författare

Låter ju alldeles utmärkt boys !!! :D

Publicerat

Frei,

Jag kan gå igod för Helias (Kahles) optiska kvailté som är absoluta toppklass. Har en Helia 8x42 handkikare som jag fler än en gång jämfört med min förra Zeiss 8x56 (som tyvärr blev stulen) och nuvarande Meopta Meostar 8x56. Såg aldrig någon större skillnad i dessa jämförelser varför jag idag bara använder Helian.

Mekaniskt i en varabel har jag tyvärr ingen erfarenhet men det känns som ett tryggt köp spontant.

MVH

Publicerat

Har en Helia (Khales) 3-12x56 som hängt med några år nu. Den har då inte gjort mig besviken på något sätt. Du kommer säkert att bli nöjd med ditt val. Lycka till!!!

Publicerat
  • Författare

Tack än en ggn !! Jag ser fran emot att börja nyttja den !!

• 2 weeks later...
Publicerat

Hur går det? Har du köpt en ny eller beggad? Pris?

Har precis fått tag på en beggad S&B 1,25-4x20 med riktmedel 2 som ska komplettera min Varipoint på LTR:en. Är sjukt förtjust riktmedel med "spets".

/Må

Publicerat

Även jag har ett Heliasikte, inskaffat för 6 år sedan, 1,5-6x42 i en 30mm tub. Det har ett medförstorande kors - och det sägs att det ska vara sämre - och det var det som gjorde att jag fastnade för det från början.

Det sitter på min Varberger 6,5 och tillsammans ger de ett mycket fint precisions-vapen. Det har tålt Allt under de här åren, och jag överväger allvarligt att skaffa 30-ringar till min Ruger och lägga siktet på den bössan i stället, för det Leupold som är monterat på .375'an idag har väck en misstanke i mig att det kanske ändrar riktpunkt av den något brutala rekylen.

Jag är övertygad om att Helia-siktet inte skulle visa några sådana tendenser alls.

Publicerat
  • Författare
Hur går det? Har du köpt en ny eller beggad? Pris?

Har precis fått tag på en beggad S&B 1,25-4x20 med riktmedel 2 som ska komplettera min Varipoint på LTR:en. Är sjukt förtjust riktmedel med "spets".

/Må

Tjena ! Det blev en beggad som endast blivit inskjuten enl. säljaren. Inköpt ny i slutet på -07 och inte en repa på den.

Priset i mina pengar blev slutligen 5500:- vilket jag tycker var ett rimligt pris. Tror att Walter Borg tar nästan 9000:- för dem. Riktmedlet är ju klassiska 4:an vilket jag tycker känns helt ok.

Ja denna skall ju också få komplettera en Varipoint (3-12)vilket känns helt optimalt.

Nu återstår bara beställning av montaget vilket av ngn anledning har dragit ut på tiden.

Hörs !