Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Marcus

Vård av kängor?

Recommended Posts

Marcus

Hej har ett par Le Chameau Pantera kängor inköpta förra hösten. Tänkte nu se till att vårda dessa dyra fina skor så de håller i många år framöver, men hur? Skorna består till största delen av nubuck-läder och sulan i naturgummi. Och så har den ett lager av vattentätt Outlastfoder. Några bra råd?

/Marcus

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
grytjonte

jag använder minkolja till mina kängor, funkar kanon. Annars kan du ju fråga där du köpt kängorna, dom torde veta...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Perra

Minkolja är vad jag har använt i alla år till mina kängor och det fungerar bra!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Marcus

Nu har jag skaffat "Chevaliers real mink oil" så får vi se om det fungerar på mina skor.

/Marcus

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Sören Franson

Litet sent ute kanske, men jag använder minkolja på alla mina kängor (och har gjort så sedan 93/94). Har också använt fiskarsmörjning, men minkolja är bättre.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Alfie
Nu har jag skaffat "Chevaliers real mink oil" så får vi se om det fungerar på mina skor.

/Marcus

Smörj ordentligt med vaxet, använd gärna en hårtork edyl för att värma in det ordentligt i sömmarna och lädret, låt det stå och vila ett tag så att det svalnar och borsta bort överflödet.....har använt div smorning för kängor, för icke membran kängor är Minkoil (den äkta!) mkt bra, men även Gammeldax lädersmorning är bra, men då luktar det tjärfabrik om dojorna istället ;), för membran kängor är det Chevaliers smörja och äkta Minkoil som är bäst, personligen kör jag nu med Chevaliers, 2 ggr/år får kängorna ovanstående omgång, och det fungerar för mig.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Nobbe

Jag brukar värma mink oljan i micron , då blir den flytande .Sen använder jag en svamp att lägga på det med. Jag tycker att det funkar bra på mina kängor.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
anna

vax /olja till gore-tex skor....fett till läder skor!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
partys

VA....kokar ni inte själv ?????

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.