Publicerat Mars 4, 200818 yr Vad händer/gäller om man får en mård i minkfällan vid en sjö , när jakttiden på mård är slut ?
Publicerat Mars 4, 200818 yr ja det skiter sig grovt... men godkända minkfällor är oftast försmå för en mård.
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare men godkända minkfällor är oftast försmå för en mård. Jag är inte så säker på det ! Men vad kan man göra ? det är väll som att få en ekorre eller nötskrika i fällan.???
Publicerat Mars 4, 200818 yr men kan ju dra det gammla knepet "skjut ,gräv, tig" fast nu blir det väl " fånga, gräv, tig" ;D ;D
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare Den kan fortfarande va tagen 29 feb då jag inte kollade i fällan och har jobbat hela helgen..
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare Jag bara undrade om nån visste nåt som va värt att veta. För om den fångar mård vid sjön ,kan jag ju inte fortsätta med minkfångsten eller ? Där av frågan. Mvh.....
Publicerat Mars 4, 200818 yr Det rubriceras som felfångs, inget mer med det. Samma om du tar en ekorre eller hermelin i mårdfälla, felfångst. Du kan inte bli fälld för något. Så ingen fara
Publicerat Mars 4, 200818 yr Författare Det rubriceras som felfångs, inget mer med det. Samma om du tar en ekorre eller hermelin i mårdfälla, felfångst. Du kan inte bli fälld för något.Så ingen fara Okej , va bra. Tackar...
Publicerat Mars 6, 200818 yr jag vet inte vad jag gör för fel med mina minkfällor jag har tagit två minkar å 5 ekorrar på två år! nån som har någon ide hur jag ska få dom att sluta gå i fällorna ??? jag har skyddstunnel. mvh
Publicerat Mars 19, 200818 yr jag vet inte vad jag gör för fel med mina minkfällor jag har tagit två minkar å 5 ekorrar på två år! nån som har någon ide hur jag ska få dom att sluta gå i fällorna ??? jag har skyddstunnel.mvh Forsätt det brukar minska med ekorre efter ett tag.....en regel som vi har flytta inte en fälla du fått mink i ett år om än den är tom nästa år.....tips....kolla med en konservator som bor nära dig om han är intresserad av ekorre dom brikar kunna betala en par tjugor. Det är relativt lätta att sälja och att stoppa upp.
Publicerat Mars 27, 200818 yr Författare En till mård i samma fälla samma ställe. Fällan är nu flyttad till ett ställe med gott om minkspår.