Publicerat Mars 4, 200818 yr Har en levandefångstfälla som är som en låda som dom går in i o när dom gått tillräckligt långt så vippar brädan dom går på över och låser fast sig i stängt läge. Haft lite trubbel med att få låsningen att funka. Men igår när jag kollade fällan, så var den fast. Men inget djur kvar i fällan, vilket borde vara omöjligt om ingen släppt ut djuret. Fällan står kanske 15 meter ifrån en väl trafikerad väg men väldigt välgömd. Bara ingången som syns. Ingen fråga eller så detta men jag måste skriva av mig lite då jag har funderingar över vad som kan ha hänt. Var inga spår av människor i snön heller.. Den är ju förstås känslig för att slå fast så det kanske var något så litet som en mus eller så som lyckats klämma sig ut ur nån springa.. irriterande var det.. När man ser att fällan är fastslagen när man kommer dit. Sliter bort kamofleringen och tar fram fällan för att öppna o se vad man fått o så ligger det bara rutten fisk i den.. Besvikelse. :-[