Publicerat Mars 5, 200818 yr Hej på er alla ;D Hälsningar från österbotten, Finland. Jag är 36 år bor i Jeppis (Jakobstad). Mesta delen av min fritid går till jakt/skytte & fiske, om jag hinner så kör jag också lite motorcykel. Jag har tre hundar, en finnspets Sappo (7 år), blandrasen buster (2 år), jaktspaniel som lystrar till namnet Elli (11 år), hon är nummera pensionär och har det bra. Sappo blev aldrig någon fågelhund men som predatorhund är han bra, typ mårdhund, grävling, mink, mård ja t.o.m en räv har jag skjutit på ståndskall, och förstås ekorre måste man bara skälla på. Han är också en bra apporthund. (Den lilla bilden till vänster är Sappo & en mårdhund) Buster => schillerstövare+tyskjaktterrier används som drivande hund på hare, räv och som apporthund. Har inte fått någon räv ännu, men han har jagat räv några gånger. (bilder finns ute på forumet) Elli har fungerat ganska bra som stötande hund, men bäst som apporthund.
Publicerat Mars 5, 200818 yr Välkommen, Spitz. Du kommer att hitta ett helt gäng gelikar när det gäller predatorsjakt här hos oss. 8) 8) Orjant
Publicerat Mars 5, 200818 yr hej spitz och välkommen till forumet ;D ;D hoppas du kommer att trivas ;D ;D en till predator jägare ;D ;D Mvh storviltsjägaren