Publicerat Mars 7, 200818 yr I morse fick vi ta jämten till "akuten". Då hade han inte pinkat ordentligt på tre dagar. Hos veterinären blev det kateter och man kunde snabbt konstatera att han led av en förstorad prostata. Det fanns tre val: Kastrering, Kvinnliga Hormoner eller Meidcinering. Det blev medicinering och nu är det bara att be en stilla bön att allt blir bra. Man kan nog inte hoppas på allt för mycket. Förmodligen kommer man nog aldrig att bli kvitt problemet om man inte kastrerar honom vilket inte känns kul. Han kommer nog aldrig att duga till avel nå mer, men det spelar ingen roll bara man får ha kvar hunden som han är. Fredagen blev ingen höjdare precis. :'(
Publicerat Mars 7, 200818 yr Vad fick du för medicin? prova kemisk kastrering innan det slutgiltiga ingreppet om du känner dig osäker.
Publicerat Mars 7, 200818 yr Tråkiga nyheter, men som man säger; viktigast att hunden mår bra och får fortsätta må bra.
Publicerat Mars 22, 200818 yr tråkiga nyheter, det där. men jag har hört mig runt gällande kastrerade hundar, och en del påstår dom snarare blir bättre jägare. kanske att dom blir lite slöa annars, men skillnaden är inte så stor. det är inte som att hela hundens personlighet ändras, tror och hoppas jag. just den hunden kanske skulle må bra av att bli lite slöare. han går ju på full gas hela tiden. en teori är att hunden har två intressen. snusk och jakt. tar man bort det ena kan han gå in helhjärtat på det andra, så att säga, know what i mean?
Publicerat April 11, 200818 yr Författare Idag trillade det in en trevlig slant på kontot från agria. Tackar tackar. Hunden mår för övrigt bra nu.