Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pointertråd

Featured Replies

Publicerat

Är det nån mer än jag som har pointer. Jag kan väl inte vara ensam med denna nobla engelska ras.

Publicerat
Är det nån mer än jag som har pointer. Jag kan väl inte vara ensam med denna nobla engelska ras.

Ja, Du verkar vara ensam om den rasen. Efersom det inte finns fler här i listan.

http://jaktsnack.se/index.php?topic=11020.120

Jag vet att det finns en till eng. setterägare till här på forumet men han har inte reggat dom ännu. :D

Publicerat

Jo jag såg listan. Tänkte det fanns nån som inte svarat på den tråden. Nåväl, jag får väl kämpa på i min ensamhet ;)

Publicerat
Jo jag såg listan. Tänkte det fanns nån som inte svarat på den tråden. Nåväl, jag får väl kämpa på i min ensamhet ;)

Det ser nog ut så tyvärr. :-

Publicerat

Kämpa på...

Nä men det är ju inte lätt då man har en sån ovanlig hundras som Pointer...

Breton däremot är ju en väldigt vanlig ras tydligen med sina, idag, 95 sidor i sin tråd här.. (edit: Numera 72 sidor efter forumuppdatering....)

...eller så är det för att vi inte har nåt annat bra tillhåll...

Skämt å sido! Det ramlar snart in fler Pointerägare ska du se...

Finns säkert många som inte fyller i den där Hundlistan tyvärr!

/grannen Henke

Publicerat
Kämpa på...

Nä men det är ju inte lätt då man har en sån ovanlig hundras som Pointer...

Breton däremot är ju en väldigt vanlig ras tydligen med sina, idag, 95 sidor i sin tråd här..

...eller så är det för att vi inte har nåt annat bra tillhåll...

Skämt å sido! Det ramlar snart in fler Pointerägare ska du se...

Finns säkert många som inte fyller i den där Hundlistan tyvärr!

/grannen Henke

Själv brukar jag vara här inne ibland och häcka!

http://www.fagelhunden.nu/

http://www.fuglehunder.no/fuglehunder/index.php

Kika på www.nollkoll.tk En matnyttig hemsida.

:D

Publicerat
Jo jag har följt de där sidorna några år nu. Som sagt mycket matnyttigt...

Jepp!

:rolleyes:

Publicerat

Pointerägare här!

Hane 4 år från kennel Patjanens, Koskuskulle. E Black Luckys Ess U Annahojs Sourva

Publicerat
Pointerägare här!

Hane 4 år från kennel Patjanens, Koskuskulle. E Black Luckys Ess U Annahojs Sourva

Sedärja, det finns ialla fall EN lycklig forumist förutom mig själv :lol:

Publicerat

hej

har en pointer hanne på 3år o en kl musterländer tik på 10år.

tiken jagar allt driv,ställer o står. vi jagar runt 100/dagar.pointern hämta ja i norge(dec/06) hos hans uppfödare.han hade fått mycke ström av tidigare ägare.klarat norskt fårprov.men jagade ej.jag börja jaga med han feb/07 han var mycke lovande även om vi inte fick skjuta nåt för han.sen träna vi i april.så denna sesongen var första med mig.nu e de skjutet tjäder,orre,ripa i dalarna.fasan i skåne o v götaland.han jagar som en furie.han e mycke hörsam o lydig me, utan hårda tag.snabbaste sättet att förstöra en hund e med ström.kan man inte klara sig utan ström o våld.kanske man ska fundera på att bli passkytt.sköter man om sin hund så nekar han dig inget när du begär nåt.

de har varit mycke jobb att få han iordning.men nu e han e kanonhund kanske inget för jaktprov än.har tidigare haft irlsetter(2)tax(2)o 1newfoundland

mvh

p-o

• 1 month later...
Publicerat

Blir ägare av en pointer hane om två veckor... ska åka ut till valparna i morgon... ska blir riktigt roligt

Publicerat
Blir ägare av en pointer hane om två veckor... ska åka ut till valparna i morgon... ska blir riktigt roligt

Ser jag rätt? patrik enbom på väg att bli karla karl med egen jakthund och hela köret=) har oxå gått in på banan med stående fågelhund. Har en kh vorsteh tik som blir 1 år nu 16 maj...men är riktigt roligt att träna och hålla på med så jag längtar nu till hösten då hon mognat till lite grann och vi får börja ta fågelkontakterna på allvar...antar du kollat på köhlers poitrar? såg att han hade valpar? nåja du kan juh höra av dig på jonas_hemligt@hotmail.com vore kul och höra hur det går..Jonas Wande

• 2 weeks later...
Publicerat
Ser jag rätt? patrik enbom på väg att bli karla karl med egen jakthund och hela köret=) har oxå gått in på banan med stående fågelhund. Har en kh vorsteh tik som blir 1 år nu 16 maj...men är riktigt roligt att träna och hålla på med så jag längtar nu till hösten då hon mognat till lite grann och vi får börja ta fågelkontakterna på allvar...antar du kollat på köhlers poitrar? såg att han hade valpar? nåja du kan juh höra av dig på jonas_hemligt@hotmail.com vore kul och höra hur det går..Jonas Wande

Ja visst =) på fredag ska jag hämta han.... måste få se vorstehn nån gång.... visst hade Nasdaq vandrat vidare?

Publicerat
Ja visst =) på fredag ska jag hämta han.... måste få se vorstehn nån gång.... visst hade Nasdaq vandrat vidare?

jo du kan juh hänga på nån dag när jag drar ut å kör lite träning..jepp han har vandrat vidare för några veckor sedan...D var hårt men det var ändå bästa lösningen men man hinner juh fästa sig så mycket=)

fan vad kul blir en hel del torka piss å grejjer i helgen då *ler*

Publicerat
jo du kan juh hänga på nån dag när jag drar ut å kör lite träning..jepp han har vandrat vidare för några veckor sedan...D var hårt men det var ändå bästa lösningen men man hinner juh fästa sig så mycket=)

fan vad kul blir en hel del torka piss å grejjer i helgen då *ler*

haha jo jag lär ha fullt upp en tid framöver :angry: men det är värt ändå.. valpen som jag har köpt är tydligen värre än joe labero på att bryta sig ur sin inhägnad... så vi får väl se hur det går nu.... tur man har en äldre huns som kan uppfostra han lite :D

Publicerat

haha ...det är en spännande dag idag kan jag tänka mig=) hoppas allt går bra nu . ska svänga förbi dig nästa gång jag är till byn för visst bor du kvar där? och kika in lillkrabaten

Publicerat

Har fått hem han nu =) har gått jäkligt bra hittils.., han tuktar gammel hunden hehe... jodå jag bor kvar i byn...uppe på bil affären.... jo vore jäkligt kul om du kom förbi

• 5 months later...
Publicerat

Jag har 3 pointertikar + 1 vit älghund som min sambo går med.

Annahojs Tuuva (Givens isle of Jura+Black Luckys Lucky Luke)

Setpoints Asti (Setpoints Tira+Wind dancer Albin af vor-point)

Ohlmyrens Good Vibrations (Borgeflons Jaga+Setpoints Buddy)

Den sista är en valp som vi kallar för Pepsi som vi ska börja med i vinter, jäkla kul valp med otrolig vilja.

Har haft en jäkla bra höst med mina andra 2 pointrar som nu är 5 o 7 år. Härjedalen och Dalafjällen och skogen trivs vi bäst. Peo

• 3 months later...
Publicerat

Börjar bli övertalad till en pointer nu.

Har lite frågor..

Härtapointer finns det nån sån nuförtiden,gillar helfärgade,finns det nästan helsvarta med?

Länka gärna!

Mvh

• 2 months later...
Publicerat

Valpen!!

Ja jag var ju inne på breton eller gordonsetter tidigare men fick träffa pointerhundar och blev riktigt sugen på denna sobra ras, Lyckades hitta en pointervalp med fina linjer och jag fastnade för denna sötnos..Så nu är den hemma här och den är då såå fantastisk och modig..

Ja detta kommer bli ett roligt äventyr!!

Publicerat

Hej Jag har 3 pointrar så du är inte ensam

Publicerat
Börjar bli övertalad till en pointer nu.

Har lite frågor..

Härtapointer finns det nån sån nuförtiden,gillar helfärgade,finns det nästan helsvarta med?

Länka gärna!

Mvh

Hej Det finns både hertafärgade och helsvarta... Jag vet av en 4årig tik hertafärgad till salu... intresserad?

Publicerat

SUS - du har PM !

Publicerat
SUS - du har PM !

Jag får en liten vorstehvalp om en vecka men annars hade jag varit intresserad.

Är den injagad och så? kräng till norge,jag har en kompis som har pointrar han kränger färdiga dit.

Anars är säkert lexos ett bra alt.

Mvh