Publicerat Mars 10, 200818 yr På eratukku.net finns jahtiJakt Premium-kikarsikten. Är det någon på forumet som har testat någon eller sett ett test någonstans. De verkar kanske lite väl billiga för att vara bra men man vet aldrig. Är själv väldigt nöjd med camostället jag köpte i höstas. Tänkte att kanske även optiken är "mycket för pengarna"?
Publicerat Mars 10, 200818 yr På eratukku.net finns jahtiJakt Premium-kikarsikten. Är det någon på forumet som har testat någon eller sett ett test någonstans. De verkar kanske lite väl billiga för att vara bra men man vet aldrig. Är själv väldigt nöjd med camostället jag köpte i höstas. Tänkte att kanske även optiken är "mycket för pengarna"? Sök på detta sikte i forumet, så finns det en del att läsa, du får vad du betalar för, inte alls trovärdig optik alltså. lägg pengarna på ett begagnat bättre sikte istället.
Publicerat Mars 10, 200818 yr En i farsgubbens jaktlag sköt en älg med ett sånt på bössan. Älgen dog, men när han efter skottet tog upp bössan på nytt för att titta på älgen genom kikaren så kunde han konstatera att ritkmedlet på något vis lossat och hängde på sniskan inne i kikaren... Man får vad man betalar för som sagt. /Ville
Publicerat Mars 11, 200818 yr Köpte förra året ett kikarsikte från Erätukku just för att dom var så billiga och jag hade fällt sönder min tidigare kikare. Efter ett bomskott och en skadeskjutning av vitsvanshjort senare åkte jag till affären och köpte en Zeiss Victory..... Helt oförklarligt dåliga skott sköt jag med den kikaren och inskjutningen varierade varje gång jag besökte skjutbanan...
Publicerat Mars 11, 200818 yr Dessa sikten tillhör nog samma klass som OXO siktena, dvs billiga Kina sikten. Min personliga uppfattning är att man riskerar onödigt lidande genom skadeskjutningar, om man använder dessa sikten i jaktliga sammanhang. Det finns så mycket begagnad optik av bra märken, för nästan samma pengar, råder till att köpa det istället. Du kan ju ha tur att få ett Kinasikte som funkar, men frågan är hur länge, och att ha den känslan i bakhuvudet, när man ska avlossa ett skott mot ett djur, det är att ge sej själv taskiga odds från början.. Det är bättre att köpa billig bössa och dyrare optik, än tvärtom. Mvh
Publicerat Mars 11, 200818 yr ...men jaktkläderna från Erätukku är jääääääääääääävligt bra!!! Både jag och frugan ( och istort sett hela jaktlaget..) har använt dessa sedan dom kom ut på svenska marknaden, och jag sliter fortfarande på det första stället jag köpte, och det är flera år sen nu. Fan va pengar man slängt bort på dyra märkesjaktkläder som ju ska vara så bra... Mvh
Publicerat Mars 11, 200818 yr Författare Ok, tackar! Det är ju det man hört att optik ska man inte snåla med och helst hålla sig till vanliga märken. Jag har nu avskrivit detta fabrikat och letar nog upp en Leupold istället! /Wildehunt
Publicerat Mars 11, 200818 yr Såhär: Dom duger, men skaffa inte belyst! För är det lite mörkt så blir du bländad o det jag hört mest negativa ord om är ju belysta riktmedlet! Skaffa hellre en billig Simmons isåfall. Den är jag väldigt nöjd med! Har funkat i flera år nu och är skottfast som en swarre
Publicerat April 7, 200818 yr Är Konus kikarsikten i samma klass som Erätukkus, OXO m.fl? Nån som vet? /Må
Publicerat April 7, 200818 yr Är Konus kikarsikten i samma klass som Erätukkus, OXO m.fl? Nån som vet?/Må Har aldrig hört om märket tidigare? därför kommer tanken på att de är i samma klass som de övriga kina siktena. Vad är max pris på siktet du letar efter? vad ska jagas? Förstoring? Ska jag försöka att komma med ett förslag efter.
Publicerat April 7, 200818 yr Ska säga direkt att det inte är jag som undrar...... Det är min bror som hade fått för sig att testa en sådan. Det är lite svårt att argumentera med honom och propagera för "riktiga" grejor när han skjutit fler rådjur och älgar än de flesta av oss på forumet med gammalt arvegods.... /Må
Publicerat April 7, 200818 yr Ähh..säg åt honom att köpa ett och prova, så har du ju nått att pika honom för, när linserna ramlar ur tuben vid första smällen..