Publicerat Mars 11, 200818 yr Hallå där! Mitt namn är Fredrik Wilde, bor i Östra Fågelvik strax utanför Karlstad, Värmland. Är en nybörjare i jaktsammanhang, eller iallafall med vapen i hand. Jag är uppväxt i en utpräglad drevkarls-familj och har gått på älgdrev sedan barnsben. När jag och min fru flyttade ut på landsbygden kom suget efter att börja jaga på riktigt. Mitt naturintresse har annars kommit "från den andra sidan" där jag som ung fågelskådare och Fältbiolog försökte rädda gammelskogar från avverkning. Det intresset lever kvar men det har breddats en aning. När jag började smyga med bössan i skogen fick jag flashbacks från ungdomens dagar när man smög efter sparvhökar och rävar med kameran. Det är samma härliga känsla nu men kanske lite mer ansvarsfullt med bössan istället för kamera. Favoritjakt: smygjakt på rådjur, älgjakt i alla former och bäverjakt (sistnämnda går perfekt att kombinera med fågelskådning). Har prövat att locka räv med harskrik några gånger utan resultat - än så länge ingen favoritjakt alltså... Huvudsyfte med medlemskap på jaktsnack: lära mig mer! Orkar ni med en massa frågor?
Publicerat Mars 11, 200818 yr Trevlig början på din forum-karriär! Min debut i skogen är lååångt ifrån din, och det gör ju detta forum så mycket mera intressant. Vi orkar många frågor, och du sitter nog inne på många svar åt oss också. Här finns många trådar att nysta i. Hoppas vi ses ofta här!
Publicerat Mars 12, 200818 yr Välkommen och fråga på bara, det låter som du kan sitta inne med en del svar på frågor du med! Mvh