Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Egna Bloggar

Featured Replies

Publicerat

Nu kan alla användare med över 100 inlägg skapa sin egen blogg på jaktsidan,

eller så kan ni även länka till er som redan har bloggar på nätet och den kommer

med i listan.

Ni klickar bara på blog i er profil så kan ni skapa den.

Bloggregler.

Bloggen skall ha inriktningen om jakten eller allt däromkring som vapen, hundar etc.

är ni osäkra kontakta oss.

Översättningar till svenska är på gång.

// Matte

Publicerat

Aldrig pysslat me bloggar men när ja trycker "Bloggs" kommer bara "an error occured" o följdtext "The error returned was:

You have no permission to view the Blogs"

Ni som e mer hemma i cyberrymden än jag! E blog en dagbok typ?

Borde kanske va dags för mig isf att starta en sådan!

Publicerat

Jaa förklara även för mig exakt vad en blogg egentligen är för något!

//Roggman66

Publicerat

En blogg är en sorts dagbok på internet där du kan lägga in vad som händer med dig, vad du tänker och tycker om saker. Det är som en öppen dagbok helt enkelt. :lol:

Publicerat
  • Författare
Aldrig pysslat me bloggar men när ja trycker "Bloggs" kommer bara "an error occured" o följdtext "The error returned was:

Nu borde det funka..

// Matte

PS.. Jag är inte här, jag är på födelsedagskalas... :lol:

Publicerat

det är väll precis vad alla redan gör här i forumet !! :lol::lol:

Publicerat
det är väll precis vad alla redan gör här i forumet !! :rolleyes::D

I stort sett ja, men det blir lite personligare på nått sätt. Fast det lät ju konstigt för innehållet förändras ju inte men upplägget blir på ett annat sätt. Så det är väl skillnaden. :blink:

Publicerat

Om denna blogg fungerar som andra, så kommer du också att bli Moderator över din egen blogg, och kunna t ex ta bort opassande inlägg, om du väljer att folk skall kunna göra sådana.

Väljer ni att nya entries skall skrivas som "draft" så glöm inte att klicka på "Entry Option" längst ned till vänster i rutan med er skrivna text, och välja "Publish".

Publicerat

jag får samma felmeddelanden :)

Publicerat
  • Författare
jag får samma felmeddelanden :rolleyes:

Systemet flyttar över användarna automatiskt efter man skrivit något/några inlägg, och jag har märkt ett visst släp innan man flyttas till den nya gruppen, så får du felmeddelande fast du har över 100 inlägg så har systemet inte flyttat dig ännu, bara prova igen efter ett tag.

Skall kolla varför det släpar....

// Matte

• 1 month later...
Publicerat

Jag upplever det som att "publiken" för bloggen är de andra bloggarna men ingen annan? Vet inte hur bloggar "ska" funka, men det vore trevligt om nya inlägg dök upp under "View New Posts" eller nåt liknande. Just nu känns bloggarna som en mycket liten grupp för inbördes beundran...

Publicerat

Men det är de ju....

Jag ser bloggen som något personligt. Jag följer bloggar från de personer jag tycker är lite kul.

I våra vanliga trådar är det ju Ämnet i sig, som står i centrum.

Publicerat
Men det är de ju....

Det ante mig att jag missat något... B)

Publicerat

Jag har fått uppfattningen att en blogg förvisso är en dagbok och en berättelse om sitt liv och sina äventyr men att den också ofta ( dock inte nödvändigtvis alltid) innehåller någon form av sensmoral eller åsikt. Det kan vara huruvida bloggaren tycker att det borde vara licensjakt på björn eller varför man ska få ha 8 vapen eller 2 vapen per person. Ståndpunkten ska naturligtvis beläggas med någon form av argument. Ibland kommer man dock inte till någon slutsats, bloggen kan då handla om något man inte vet så mycket om. Ett sådant ämne kan vara "känsligt" att kommentera i en tråd. Det känns inte helt rätt att tycka en massa i en tråd bland kunniga människor. Här kommer då bloggen in i bilden - du som bloggare får tänka högt i cyberspace! I dessa fall har inte inlägget i bloggen någon sensmoral eller åsikt men den utgör en sorts ventilering och en del av människans berättarbehov tillfredsställs.

Det är väl i stora drag hur jag uppfattat en blogg och hur den i så fall skiljer sig från en tråd. Bloggen är lite mer personlig medan tråden snarare inryms i det "offentliga chatrummet".

/Erik

Publicerat
den utgör en sorts ventilering och en del av människans berättarbehov tillfredsställs.

Varför började jag inte blogga tidigare??? :D