Publicerat Mars 11, 200818 yr är det någon här som har nyttjat en sådan. jag är intresserad av att köpa en men skulle gärna villja veta lite mer om hur precisionen är plus stigningen.
Publicerat Mars 11, 200818 yr Här är en länk så du kan se vilka kalibrar de svetsar ihop Ruger No1 i, och i viken twist: http://ruger.com/Firearms/FASubType?type=R...e=Single%20Shot Själv är jag mer än nöjd med precisionen i Rugern, och just precisionen är ju styrkan med fallblockare och en av anledningarna att de fortfarande tillverkas. Jag har heller aldrig pratat med någon som ägt en "Etta" som inte varit nöjd med den. I klena kalibrar kan jag tänka mig att man kan uppleva den som tung.
Publicerat Mars 11, 200818 yr Författare Här är en länk så du kan se vilka kalibrar de svetsar ihop Ruger No1 i, och i viken twist:http://ruger.com/Firearms/FASubType?type=R...e=Single%20Shot Själv är jag mer än nöjd med precisionen i Rugern, och just precisionen är ju styrkan med fallblockare och en av anledningarna att de fortfarande tillverkas. Jag har heller aldrig pratat med någon som ägt en "Etta" som inte varit nöjd med den. I klena kalibrar kan jag tänka mig att man kan uppleva den som tung. den tillverkas inte längre i hornet så hemsidan ger mig inte så mycket. jag skulle gärna villja veta precisionen på just horneten då det är en lite kinkig kaliber samt att jag inte vill byta ner mig precisionmässigt från min sako. tyngden är en av anledningarna att jag vill köpa den så det är ingen fara.
Publicerat Mars 11, 200818 yr Ruger No1 och 77 har samma pipor. Köper du en ersättningspipa idag i .22 Hornet, så kommer den i 1:14 twist, så vi kan väl utgå ifrån att det är den stigningen även i de existerande vapnen.
Publicerat Mars 11, 200818 yr Egentligen har inte Ruger 1:or rykte om sig att vara speciellt tätskjutande,de kräver ofta en del jobb innan dom syr. Min ruger var en av dom som krävde en del kucklande innan den började skjuta riktigt bra,eftersom det viltet man ska skjuta med en 22Hornet erbjuder en väldigt liten träffyta så måste en sådan bössa skjuta betydligt bättre än de flesta andra vapen. Du får nog vara beredd på lite mek innan det lirar. Charm har den så det räcker och blir över /Micke
Publicerat Mars 11, 200818 yr Författare Egentligen har inte Ruger 1:or rykte om sig att vara speciellt tätskjutande,de kräver ofta en del jobb innan dom syr.Min ruger var en av dom som krävde en del kucklande innan den började skjuta riktigt bra,eftersom det viltet man ska skjuta med en 22Hornet erbjuder en väldigt liten träffyta så måste en sådan bössa skjuta betydligt bättre än de flesta andra vapen. Du får nog vara beredd på lite mek innan det lirar. Charm har den så det räcker och blir över /Micke ja det är till ripa den är tänkt huvudsakligen, ja det ser ut som att det inte går att köpa oksjutet denna gång. är det friläggning av pipan/bäddning och byte av trycke som behövs primärt.
Publicerat Mars 11, 200818 yr ja det är till ripa den är tänkt huvudsakligen, ja det ser ut som att det inte går att köpa oksjutet denna gång.är det friläggning av pipan/bäddning och byte av trycke som behövs primärt. Trycket går att trimma till ett supertryck,min var trimmad när jag köpte den. Lådan är inte helt enkel att demontera heller,en orsak till irritation när man haft bössan ute i ösregn Problemet med framstocken är att den är skruvad i pipan och i många fall så trycker framstocken ojämnt mot lådan,frilägg framstocken helt från lådan i bakkant så att det blir en luftspalt på ett par mm,räcker inte det så finns det flera olika sätt att bädda eller montera ett bättre framstockslås. Finns massor med info på nätet om det. /Micke