Publicerat Mars 12, 200818 yr Hej. En sak jag letar efter som jag inte sett i någon butik(utbudet är inte så hävt på ön här)..... En väst som sitter åtstramat runt hunden från halsen och bak mot typ ljumskarna. Den hunden jag sett denna på är en tax. Västen har också ficka på ryggen för en gpssändare.. Ska köpa en Garmin Astrogps har jag tänkt och skulle gärna ha en sånhär väst som också är lysröd. Vill inte ha hunden skjuten direkt och vissa som jag jagar med.. Jag litar inte på allas omdöme typ.. ^^ Vet ni vilken det är jag letar efter`? skulle i mina ögon även skydda mot vildsvinsbetar men det är jag inte säker på. Det som är bra är att den är åtsittande så att risk för att fastna i kvistar o.dyl. minskar.
Publicerat Mars 12, 200818 yr http://www.teba.nu/ http://www.hundforaren.se/index.php Är nog kanske inte riktigt vad du söker, men jag ska kolla vidare. Mvh
Publicerat Mars 12, 200818 yr Författare hittade inget där som skulle passa nej. kanske inte kollade tillräckligt noga men inte riktigt det jag söker nej. mvh
Publicerat Mars 12, 200818 yr Nä, förstod nästan det, det som är så jäkla irriterande är att jag nog vet vilken väst du menar, men kommer fan inte ihåg var jag såg den! Ska höra med hustrun, när hon kommer in från stallet, hundarna är ju hennes avdelning... Mvh
Publicerat Mars 12, 200818 yr Kika in här under HUND/SKYDDSVÄSTAR Färjestads Rid & Trav AB http://www.frtab.se/
Publicerat Mars 13, 200818 yr Hej. En sak jag letar efter som jag inte sett i någon butik(utbudet är inte så hävt på ön här).....En väst som sitter åtstramat runt hunden från halsen och bak mot typ ljumskarna. Den hunden jag sett denna på är en tax. Västen har också ficka på ryggen för en gpssändare.. Ska köpa en Garmin Astrogps har jag tänkt och skulle gärna ha en sånhär väst som också är lysröd. Vill inte ha hunden skjuten direkt och vissa som jag jagar med.. Jag litar inte på allas omdöme typ.. ^^ Vet ni vilken det är jag letar efter`? skulle i mina ögon även skydda mot vildsvinsbetar men det är jag inte säker på. Det som är bra är att den är åtsittande så att risk för att fastna i kvistar o.dyl. minskar. Tror det är Agria/LF västen du tänker på Protector Hundskydd
Publicerat Mars 13, 200818 yr Tror det är Agria/LF västen du tänker påProtector Hundskydd Jaaa! Den sidan försökte jag lägga in en länk till igår, men fick bara error när jag skulle öppna den. Mvh
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare det börjar faktiskt likna det jag är ute efter! Inte exakt men vad gör det? Tack för tipsen ska ni ha! Får dock vänta lite innan jag köper då jag inte vet exakt hur stor hon blir ännu.. hon e bara 20 veckor eller nåt sånt så. ^^ Irriterande igår dock.. jag såg dendär taxen på långt håll komma gående mot mig och jag kände igen taxen pga västen som den hade på sig igår! och sen typ 100 meter före mig så såg matte att jag hade hunden med mig och vände av in på en gränd.. Jag försökte genskjuta dom för att fråga om var dom hittat dendär västen men hittade dom inte :/ Men domdär ser ut att kunna funka. Bara en nackdel med domdär och det är att om dom frontar med en kvistspets så kan den åka in under västen. Det är snudd på omöjligt att sånt händer med dendär "taxvästen" om jag inte minns helt fel. Den satt liksom stramt ända upp mot huvudet nästan. gah.. formulerar mig som en idiot ser jag. ursäkta för det men ni förstår vad jag menar ^^ Vill även att den inte ska fastna i gryt om hon nu skulle hamna ner i ett sånt. Om jag inte sagt det så är det till en tjt-tik. Men tack för tipsen! ska kika lite o fundera på det o se om det är något som kan vara något för mig!
Publicerat Mars 13, 200818 yr Jag har inte riktigt förstått varför du vill ha en väst på hunden din. Är det för skydd eller för att fästa GPS på ryggen? Ju tajtare form på västen, ju osmidigare bli ju hunden. Skulle min TJT gå i gryt när vi jagar ovan jord så skulle itne jag vilja att hon har en väst på sig. Då kan vi nog snacka saker som kan haka i i västen så att hunden fastnar eller blir långsam i rörelserna. Kanske detta du menar? http://www.vildsvin.se/shop/item_link.php?item_id=SH99432 Eller denna? http://www.racerback.se/vildsvins-rovdjursskydd-p-305.html
Publicerat Mars 13, 200818 yr Jag har sett en orange väst med ficka på ryggen avsedd för garmin astro, det var en svensk sida men kommer inte ihåg var. Den var i neoprene och alltså inte en skyddsväst i ordets bemärkelse... Återkommer om jag hittar den..
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare Den jag tänker på är smidig på samma gång. Alltså inte lika stor o klumpig som dom på "dina bilder" sajmon!. Fast jag förstår nackdelarna med väst helt klart men det måste vara bättre med en "tajt" väst än en Astro-orginalväst.. Den du nämner Mats låter lovande! Jag undrar fasen om det inte står Garmin på den. Är dock inte säker. Den är ganska gammal dock. typ 1-2 år.
Publicerat Mars 13, 200818 yr Den jag tänker på är smidig på samma gång. Alltså inte lika stor o klumpig som dom på "dina bilder" sajmon!. Fast jag förstår nackdelarna med väst helt klart men det måste vara bättre med en "tajt" väst än en Astro-orginalväst.. Den du nämner Mats låter lovande! Jag undrar fasen om det inte står Garmin på den. Är dock inte säker. Den är ganska gammal dock. typ 1-2 år. Hittade den... Svensk Jaktvision
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare inte den faktiskt, men dendär ser ut att vara smidig och inte fastna i saker så lätt! ser verkligen bra ut!
Publicerat Mars 14, 200818 yr Hittade den...Svensk Jaktvision Jag har varit i kontakt med Lejf som driver Svensk Jaktvision om just den västen, den är framtagen i första hand för garmin sändaren men funkar med andra pejlsändare också. Det Lejf menade va fördelen med den västen om man körde garmin va att fickan som pejlenheten ligger i är så stor så att den kan röra sig en hel del alltså så kommer inte antennen brytas av. Han hade provat en del med garmins sändare o inte lyckats bryta av en enda annten
Publicerat Mars 22, 200818 yr Författare nu vet jag vad västen heter. "Pointerväst"? men alltså inte gjord åt en pointer utan den heter så.. hunden jag sett den på är en tax. Var hittar jag denna nu då?
Publicerat Mars 24, 200818 yr nu vet jag vad västen heter. "Pointerväst"? men alltså inte gjord åt en pointer utan den heter så.. hunden jag sett den på är en tax. Var hittar jag denna nu då? Du får den om du köper en Pointer GPS-pejl!
Publicerat Maj 13, 200817 yr Tror det är Agria/LF västen du tänker påProtector Hundskydd Se upp för det företaget,har en kompis som beställde väst där på en mässa, betalade och blev blåst på både väst och pengar....