Publicerat Mars 13, 200818 yr Tja Micke heter jag och är 35 år ung. Jag kommer ursprungligen från Österbotten i Finland, närmare bestämt Närpes. Flyttade till Umeå 1992 och tar mig väl inte härifrån. : ) Jag tog min jägarexamen i lumpen -91 men har egentligen inte varit någon 'jaktidiot'. Jag började jaga älg här i Sverige för 6-7 år sedan, då jag fick plats i ett jaktlag 8 mil norr om Umeå. För två och ett halvt år sedan köpte jag en borderterrierhane. Jag köpte den för att det verkade vara en allsidig ras och jag ville jaga rådjur på våra marker. Efter köpet kom också intresset för grytjakten. Dessvärre är det inte så många som håller på med grytjakt här kring Umeå så lärandet går sakta... Men det tar sig. Nu har jag egen mark (5 ha med en liten timrad stuga på), jakträtt på 2300 ha och två borderterriers. Jag försöker jaga så mycket jag kan men det blir inte tillräckligt ofta då jaktmarkerna är 8 mil bort. Därför söker jag nya jaktmöjligheter närmare stan nu. användarnamnet kommer från mitt andra intresse... harley davidson. Jag kör/mekar en '71 järnsportster och är med i en gammal anrik ryggmärkesklubb sedan ett antal år tillbaka. /Micke
Publicerat Mars 13, 200818 yr Välkommen hit! Samma här, det var med min border jag lärt mig om grytjakt och man lär sig nya saker hela tiden. //Roggman66
Publicerat Mars 13, 200818 yr Hej & välkommen hit! välkommen micke, jag känner ett par lastbilschaufförer från närpes
Publicerat Mars 13, 200818 yr Välkommen hit! Vad heter jaktlaget du jagar i? Vart exakt ligger marken? Jag kommer själv från en by drygt 6 mil norr om Umeå, där jag jagar allt möjligt.
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare Välkommen hit!Vad heter jaktlaget du jagar i? Vart exakt ligger marken? Jag kommer själv från en by drygt 6 mil norr om Umeå, där jag jagar allt möjligt. Lövsele Norets jaktklubb, första jaktlaget då man kommer in i Skellefteå kommun efter E4:an. Markerna börjar från lill Marsjön /M
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare Tackar för alla välkomnanden och känner igen en del namn från robsoft : ) /Micke
Publicerat Mars 17, 200818 yr Välkommen! Jahajasså, Lövsele säger du, jag jagar och härjar runt Lövånger, var förbi lövsele och letade på nå grävlingsgryt, men guiden ( Lukas ) hade alldeles för dålig koll, det är ju en gammal rävfarm och en stor grisfarm där så nog tycker jag det borde gå att hitta en del gryt därikring. Rådjur sprutade de av iaf.
Publicerat Mars 22, 200818 yr välkommen på sej!.. hoppas du kommer trivas!.. . får man fråga vilken ryggmärkes klubb du till hör???... har själv varit med i en i Sthlm (Balls Choppers) i massa år!.. men bestämde mej att lämna dom pga min flytt upp till Norduppland!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Mars 27, 200818 yr Tackar för alla välkomnanden och känner igen en del namn från robsoft : )/Micke Jag tror det är en del som bytt namnet i detta forumet. Välkommen förresten! Jag är själv ny här.