Publicerat Augusti 1, 200520 yr Skulle vilja beställa XS ghostring och scoutmount till min Marlin 1895 GG, kollade på Brownells och deras priser är om man säger, väldigt mkt bättre än vad midway kan hitta på ...men då till frågan om frakt, mm...någon som har erfarenheter??
Publicerat Augusti 1, 200520 yr Skulle vilja beställa XS ghostring och scoutmount till min Marlin 1895 GG, kollade på Brownells och deras priser är om man säger, väldigt mkt bättre än vad midway kan hitta på ...men då till frågan om frakt, mm...någon som har erfarenheter??Frakten kan du hitta på deras hemsida.
Publicerat Augusti 1, 200520 yr Skulle vilja beställa XS ghostring och scoutmount till min Marlin 1895 GG, kollade på Brownells och deras priser är om man säger, väldigt mkt bättre än vad midway kan hitta på ...men då till frågan om frakt, mm...någon som har erfarenheter?? Räkna med 15:-/$ så ligger du på rätt sida när du får hem det, frakt, tull etc..
Publicerat Augusti 8, 200520 yr Författare $15??.....då blir det ung samma pris som att beställa från Midway mao.....
Publicerat Augusti 8, 200520 yr Skulle vilja beställa XS ghostring och scoutmount till min Marlin 1895 GG, kollade på Brownells och deras priser är om man säger, väldigt mkt bättre än vad midway kan hitta på ...men då till frågan om frakt, mm...någon som har erfarenheter?? Man betalar 25% i moms och 2,5% i tull på totalsumman (Inkl frakten) Varken mer eller mindre!!!!! Tänk på att tullen nästa aldrig bryr sig om att lägga på dom här avgifterna på belopp understigande $50!!!!!
Publicerat Januari 26, 200620 yr Hur gick det med beställningen? Har själv köpt en 1895 och tänker köpa en XS ghostring till den. Men kan inte hitta det setet på deras sida! Har de upphört med den. Hjälper Brownells till med exporttillstånd?
Publicerat Januari 30, 200620 yr Hjälper Brownells till med exporttillstånd?Nej. Men vad skulle du behöva ett sådant för?
Publicerat Januari 30, 200620 yr Provade att beställa en ghostring och bakkappa från Cabelas men det gick inte eftersom det klassades som vapendel vilket kräver exporttillstånd >
Publicerat Februari 2, 200620 yr Helt riktigt, vissa grejer går inte att beställa. Räkna dollar+frakt+moms+tul+ administrationsavgift+avgift kort. Så kommer du närmare sanningen. Så faktorn blir väl närmare 1,7 på det priset du ser. ung. Säg till om det är något du ska ha hem. Jag brukar beställa därifrån. Men som sagt det går inte att beställa grejer som Amerikanska staten klassar som ej exportvaror eller licensbelgda delar, eller tillverkare. Dessutom kan dom krångla till det med tillstånd export mm.
Publicerat Februari 5, 200620 yr Köpte laddverktyg från Usa alldeles nyligen, verktyg $72, frakt $20 vart totalt 731 kr till den kursen. Sen fastnade det i tullen och då åkte jag på 269 kr i tull o moms >, nåväl 1000 kr exakt för ett verktyg som kostar det dubbla i sverige. Ok 1000/72=13,88 kr/$ förutsatt att man fastnar i tullen men det får man nog ta in i kalkylen.
Publicerat Februari 21, 200620 yr HAr funderat på detta ämne en tid nu....skulle vilja ha ett underbeslag med magasin till min Rem700 i 308W....men det är så jävla dyrt här hemma. > Problemet är bara att jag inte törs beställa från USA eftersom det kan fastna i tullen....räknas tydligen som vapendel.... ??? Erfarenheter kring privatimport från USA är därför ett ämne jag skulle vilja utveckla lite! Mvh Vildhog 8)
Publicerat Februari 21, 200620 yr HAr funderat på detta ämne en tid nu....skulle vilja ha ett underbeslag med magasin till min Rem700 i 308W....men det är så jävla dyrt här hemma. > Hade du haft en lång låda hade jag haft ett nytt HS-orginal liggandes till salu...
Publicerat Februari 21, 200620 yr Hade du haft en lång låda hade jag haft ett nytt HS-orginal liggandes till salu... FAAAN! Min vanliga otur!