Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapentekniker i Roslagen?

Featured Replies

Publicerat

Jo just det, det är ju ett skämt..

Men vad finns att tillgå avseende vapentekniker här? Vet två och ingen av dessa är aktuella.. Löwings vapengubbe "lagade" min gamla hagelbock förrut och det vart ingen större skillnad så han går bort. Thyrefors i Västberga är säkert kunnig men hans sista jobb på hustruns vapen gav en jävligt besk eftersmak.. han gav sig på prylar han inte var ombedd att göra och tog dessutom svinigt betalat för det så aldrig mer.

Så andra alternativ? Göran Österberg håller väl inte på längre?

Mvh!

Publicerat
Jo just det, det är ju ett skämt..

Men vad finns att tillgå avseende vapentekniker här? Vet två och ingen av dessa är aktuella.. Löwings vapengubbe "lagade" min gamla hagelbock förrut och det vart ingen större skillnad så han går bort. Thyrefors i Västberga är säkert kunnig men hans sista jobb på hustruns vapen gav en jävligt besk eftersmak.. han gav sig på prylar han inte var ombedd att göra och tog dessutom svinigt betalat för det så aldrig mer.

Så andra alternativ? Göran Österberg håller väl inte på längre?

Mvh!

Ja Du hippen det blir väl bara till att titta på listan som är i länken.

http://hem.bredband.net/petsyr/smeder.htm

:)

Publicerat
  • Författare

Nja den var väl ingen höjdare? Hittade en i stockholmshelvetet men denne föreföll bara pyssla med vapen från typ 1700-talet..

Mvh!

Publicerat

Hej Hippen,

Hur det fungerar med Österberg (eller kanske numer Alicija) i Östhammar vet jag inte.

Har under min vapenkarriär använt följande man:

Lars Ivehorn

070-4746237

(Han bor i Gävle)

Han har fixat trycken och öppnat upp trångborrningar åt mig, jag bedömer honom som mycket kompetent.

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Sedär! Något matnyttigt!

Den där Alicija vem är det? Någon som tagit över efter Göran eller?

Kan det löna sig fortfarande att chansa och ringa Göran?

Mvh!

Publicerat
Nja den var väl ingen höjdare? Hittade en i stockholmshelvetet men denne föreföll bara pyssla med vapen från typ 1700-talet..

Mvh!

Den som har namn på vapensmedar kan ju kompletera listan genom att skicka in namn till webmaster för sidan så blir den ännu mer komplett. :angry:

Publicerat

Alicija är polskan som äger vapenaffären i Östhammar, det är väl bara att prova att ringa henne.

Vad hon har för relation till Göran vet jag ej.

Åker du till Östhammar och handlar av henne kan du glömma bort vad du har för vapen, vilken ammunition du använder osv.

Hon håller garanterat reda på allt om dig - för all framtid.

Det går otroliga historier om hennes minne .......järnkoll på allt!!!

Samt andra historier: En bekant skulle köpa en lockpipa av polskan, det stod inget vettigt på lockpipsförpackningen, han frågade vad det var för pipa?

Fick svaret: "Du blåsa och se vad som dyker upp....." ;)

Raggarö

Publicerat

Tjena Hippen!

Prova att ring Göran du.

Har du inte jätte bråttom så fixar han det nog åt dej, annars har du Thomas Eriksson på Forsa Bössmakeri.

Ha en trevlig helg//Christer

Publicerat
Sedär! Något matnyttigt!

Den där Alicija vem är det? Någon som tagit över efter Göran eller?

Kan det löna sig fortfarande att chansa och ringa Göran?

Mvh!

Alicija är en jakttrofé från Polen från en av Görans tidiga jaktresor. ;) Ingen har minne som den kvinnan, nästan kusligt.

Jag använder bara Thomas på Forsa (Vattholma), skapligt billig och jäkligt hygglig. Han har duktiga Wachtlar btw.

/M

Publicerat
  • Författare

Tackar för informationen! Ska ringa runt på måndag och kolla läget..

Mvh!

Publicerat

Håller med Mkj rekomenderar Thomas, är det fullt upp så gör reloading bra jobb, kostar lite och gör gärna lite mer om han FÅR :D

Publicerat

Hip: Janne Stenroos kanske du känner till? Han gör mycket jobb åt svenskar också. Om du tycker det är värt det kan du ju skicka bössan åt han? du hittar ingen lika duktig som han det lovar jag! Om du önskar så skickar jag hans uppgifter åt dig så får du prata med han.

Publicerat
  • Författare

Nja.. grejen är att det på intet sätt är något kvalificerat jobb det handlar om så att skicka bössan lockar inte.. Vi får se på måndag, ska ringa Göran först för de jobb han gjort åt mej tidigare har i imponerat!

Mvh!

Publicerat

Kan bara rekommendera Thomas på Forsa. Han har gjort flera jobb till mig och mina jaktlagskamrater och det är bara beröm han får.

Mvh

Spitfire

Publicerat
  • Författare

Ok tackar för det..

Ringde iaf Göran och han åtog sig att göra jobbet, inget ingånede direkt utan mest service med div justeringar. Han har skruvat bössa åt mej förr, karln tillverkade ett nytt slagstift till en gammal sida/sida från 40-talet och monterade det. För detta tog han 200 kronor!

Skiter i pengarna därvidlag utan valde Göran pga hans tidigre jobb.

Kanske ska skicka på Forsa min gamla bock och kolla om han öht anser att det är värt att lägga pengar på den <_<

Mvh!