Publicerat Mars 14, 200818 yr Tjabba Ledel är en 35-årig kille som har jagat sedan -91 då han tog jägarexamen. Över till jag-form. Jag bor i ett litet torp på Västkusten strax norr om Halmstad tillsammans med sambo och två hundar. Ernie är en 8 år gammal blandras labrador/wachtel som har blivit en mycket erfaren herre både som kortdrivare, spårare och apportör. Han börjar bli grå men är fortfarande en fartfläkt i skogen. Enzo är en yngre förmåga av modellen vorsteh/wachtel. 2 år gammal och börjar komma igång hyggligt. Enzo är förövrigt brorsa med Fuling som har en egen dagbok på detta forum. Så då kan ni kanske gissa vem som skjuter från höften och tjatar om att man ska ge sig in i den här världen också. Själv är jag nästan allätare inom jakt. Älg jagas i Dalarna och Värmland under två höstveckor. Hemma blir det mest rådjur, gris och fågel som jagas. Civilt jobbar jag med el men det är bara för att finansiera jakten.
Publicerat Mars 14, 200818 yr JAAAA!!! Killen fick tummenur efter att ha tjuvläst här bra mycke Rätt små bilder men utifrån dessa så kan jag bara dra slutsatsen att Enzo ser ut att kunna erhålla medlemsskap i Memsa gämfört med Mr Uggly aka Fuling... Äntligen ännu en kråkjägare utrustad med äkta uv och sunt intresse!! Skitkul att du klev ur garderoben, grymt varmt välkommen! Mvh!
Publicerat Mars 14, 200818 yr Kan jag klicka på bilderna Shit va stora de blev Skämt osido, hade koll på det.. Mvh!