Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ruger M/77 Hawkeye hemma!!

Featured Replies

Publicerat

Har nu hämtat hem min nya pang. Ruger M/77 Hawkeye, 308 w! Ska bli väldigt intressant att skjuta in pipan och testa vad den går för! ;) . Lite väl mycket snö än för att masa sig ut t skjutbanan, men om 1 månad ska det nog kanske bli aktuellt........LÄNGTAR!!!

Publicerat
Har nu hämtat hem min nya pang. Ruger M/77 Hawkeye, 308 w! Ska bli väldigt intressant att skjuta in pipan och testa vad den går för! ;) . Lite väl mycket snö än för att masa sig ut t skjutbanan, men om 1 månad ska det nog kanske bli aktuellt........LÄNGTAR!!!

FOTO!!! :(

Publicerat
FOTO!!! :rolleyes:

Nu har det gått över 12 timmar sedan Crowfears uppmaning.......... :wacko: var är bilderna?

/Micke

Publicerat

Ja precis!! :lol:

Publicerat
  • Författare
Nu har det gått över 12 timmar sedan Crowfears uppmaning.......... :( var är bilderna?

/Micke

Precis tagit nå bilder, men har inte lyckats få över dem till datorn för att sedan vidare hit t sidan.......men de kommer alldeles snart.... :lol:
  • 2 weeks later...
Publicerat

BILDER, BILDER, BILDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SAMME som väntar i evigheter på foton

Publicerat
  • Författare
BILDER, BILDER, BILDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SAMME som väntar i evigheter på foton

Oops! Sorry, glömt bort att lägga in bilderna.....kommer strax!

• 2 weeks later...
Publicerat

Men kom igen nu...? :(

Publicerat
  • Författare
post-1276-1207596781_thumb.jpgFår skicka fler meddelanden å bilder.! För stora för att sätta alla på samma, jag é ju ingen direkt datahacker.....=) Här är första bilden, de är inte direkt världens bästa foton men det får ni leva med :D
Publicerat
  • Författare
post-1276-1207597030_thumb.jpgFruktansvärt vad mörka bilderna blev......hmm!
Publicerat
  • Författare
post-1276-1207597109_thumb.jpg
Publicerat

Ser kanon ut. Hur är den i mekanismen?? Har hört att Ruger ska vara lite rasslig och trög i repeteringen. Har själv gått och lurat lite på en sån. Grattis till ett fint köp MVH Erik

Publicerat
  • Författare
Ser kanon ut. Hur är den i mekanismen?? Har hört att Ruger ska vara lite rasslig och trög i repeteringen. Har själv gått och lurat lite på en sån. Grattis till ett fint köp MVH Erik
Tack!

Jo, mekanismen är väl som de säger, lite "kärv" i början. Den är ju rå men efter ett antal skott och repeteringar blir den bättre å bättre. När den väl är inskjuten å fördig så ska den visst fungera riktigt bra i både mekanism och precisionsmässigt. Läs denna länk, så får du se en mera utförlig recension....http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=284253 / Mvh C

• 2 months later...
Publicerat

Nu börjar det bli dax för en utförligare lägesrapport, hur går bössan?

Har börjat snegla på en dylik tingest i 338 Federal när den kommer i juli men då vill jag ju höra att den skjuter hyffsat också.

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Nu börjar det bli dax för en utförligare lägesrapport, hur går bössan?

Har börjat snegla på en dylik tingest i 338 Federal när den kommer i juli men då vill jag ju höra att den skjuter hyffsat också.

Först igår var jag på banan första gången med "byssen".. ;) . Gjorde den sedvanliga break-in proceduren....inte direkt roligt alltså! Efter ca 30 skott var break-in klar, och redan efter 20 skott så var skotten samlade inom en krona....känns riktigt bra att skjuta med och längtar redan tills nästa gång jag åker och ger ut för att verkligen testa vilken precision den har. Jag räknar nog med att den behöver ca 100 skott innan jag kan bli riktigt nöjd.

Mvh C.

Publicerat

Break-in är ju riktigt roligt :angry: Skulle själv kunna tänka mig att ha en Ruger Hawkeye Alaskan i .375 Ruger :D Grattis till bössan i efterskott!

Publicerat
  • Författare
Break-in är ju riktigt roligt ;) Skulle själv kunna tänka mig att ha en Ruger Hawkeye Alaskan i .375 Ruger :D Grattis till bössan i efterskott!

Tack! :P