Publicerat Januari 18, 200521 yr Mitt namn är Niklas Karlsson, 26 år, bor och studerar till jägmästare i Umeå. Har ett grundligt inpräglat jakt- och fiskeintresse sedan barnsben, så den lediga tid man får över ägnas åt detta, blir oftast mer än ofta (enligt andra). Har två drevrar och jagar främst hare och rådjur. Är allätare inom jakt så det brukar bli det mesta även om hundjakten dominerar. Vakjakt på räv och bäverjakt är något jag också gillar skarp. Jagar på SLU:s marker kring Umeå och några mil inåt landet där "hemmamarken" ligger. I övrigt brukar det bli en hel del gästjagande på olika ställen. Östergötland besöks flitigt under hösten för rådjursjakt. Riktigt bra med ett jaktforum! Hoppas det kvarstår. Hade en riktig lyckad bockjakt i augusti -04, två bockar på 20 minuter i skogsterräng. Oj, oj vad man kan känna välbehag ibland. Så här såg jag ut efter den strapatsen.
Publicerat Januari 18, 200521 yr Du var lite blyg tycker jag..... Du måste nämna att du är havsörings kungen i AC. ;D Jo jag vet detta är en jaktsida
Publicerat Januari 19, 200521 yr Känner inte igen namnet. Läser han på SLU? Vilken årskull isf? Han läser till jägmästare. Vilken årsklass vet jag inte.