Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kul att Mats tyckte om filmen!

Featured Replies

Publicerat
:)Även om "Jakt över stående fågelhund" numera har några år på nacken så kanske den fyller sin plats.  Dock verkar inte länken för att köpa funka så bra...
Publicerat

Nej jag märkte oxå att köp länken inte fungerade :'(

Då har du något att göra ikväll Mats ;D

Publicerat
:)Även om "Jakt över stående fågelhund" numera har några år på nacken så kanske den fyller sin plats.  Dock verkar inte länken för att köpa funka så bra...

Att den får så höga poäng och att jag gillar den är just att det är fart genom filmen, dessutom väldigt informativ och man får verkligen insikt i fågeljägarens liv, lagom med information utan att det blit tekniskt tråkigt, viss humor under jakten lyfter filmen till dom bättre.. helt klart ett bra jobb.

Talade med mediadistributörerna idag ang trasiga länken, och dom skyllde på en flytt som ställt till det men skall vara igång så snart som möjligt..

Kul att ni hittat hit förresten...

Publicerat

Jo, det med flytt stämmer. De flyttar från Landvetter till Borås, så de har packat ihop hela företaget. Men det ska nog snart vara klart.

Publicerat

Filmen har jag haft sedan den släpptes och är en av de bästa jaktfilmer jag sett :)

Kommer ni att göra några fler filmer som handlar om fågeljakt ?

Publicerat

Kul att du tycker om den.

Nej det ser inte ut som det blir någon fågelfilm med stående hund, inom överskådlig tid, men man ska aldrig säga aldrig.... :-  Kommer däremot troligtvis någon blandfilm med en hel hög med olika jakter under nästa år. Kommer innehålla lite med trädskällare, rapphöns med springerspaniel, med mera med mera med mera..... Närmast står dock Bockjägaren 2 på tur med trolig release i november. Dessvärre är det lite så att det är efterfrågan som styr mycket av produktionerna nu förtiden. Just nu vill de flesta bara se gris och älg....

Publicerat

En idé för att få lite fart på dom äldre filmerna är kanske att släppa en samlingsbox på DVD då vissa endast finns på VHS, vilket jag aldrig skulle köpa då jag inte ens äger en video längre, men det skulle vara kul att kunna köpa säg 3 filmer i en box, likaså borde älgjakt 1-3 finnas som box, och även vildsvin 1-2

Publicerat

Det är på G. Samtliga filmer släpps på DVD i oktober (om distributören fixar denna deadline) samtidigt släpps de översatta på övriga nordiska språk. Det är säkert specialboxar på gång också så småning om. VHS tar vi förresten helt bort från sortimentet samtidigt. Säljs väl kanske 1 VHS på 20-30 DVD:er numera.

• 3 weeks later...
Publicerat

hej.. skulle ni inte kunna göra en film om sjöfågeljakt...t,ex jakt på sträckande änder/gäss eller uppflogsjakt.

skulle vara roligt att se... har sett några andjakts filmer från USA...men det är ju bara en massa trigger happy jänkare som har bytt ut lerduvan mot en gräsand  :-

Ha dé //MVH Fredde

Publicerat

Tyvärr är det så att intresset för att köpa film med sjöfågeljakt är mycket litet i Sverige. Fåglar somm tjäder, duva och fälthöns med hund funkar däremot hyggligt. Störts just nu är dock vildsvin och älg. Men vem vet, fram över kanske vi gör ett ryck på lite ankor också...

Publicerat

Lite gåsjakt kanske?

Publicerat

Hm. tyvärr är det samma svaga intresse där.... men som sagt....man vet aldrig...

Publicerat

Vill inte klanka på denna film, tycker dock biten om fågeluppfödning är väldigt ointressant likaså matlagningen.

Jag är mer inne på att se riktiga jaktsekvenser. Vill man se det så rekommenderar jag filmen "I skogsfugelns rike".

Detta är utan tvekan den bästa film om jakt över stående fågelhundar som gjorts i Norden. Otroligt fartfyllda sekvenser med kameror monterade på böszsorna och säkert ett hundratal fågelsituationer( Hur många i Dianas stigar?... fem kanske..)

Att man sedan får en film om trädskällarjakt och en om toppjakt på samma DVD gör ju inte saken sämre! Dessa håller samma höga kvalitet som den första jag nämnde...

Hur köpa? Vet ej, sök på nätet!

Publicerat

Vet att de håller på att fixa en distributör i Sverige. Säkert en bra film (har inte sett den) men jag vet folk som har gjort det. Dock gör ju vi (Dianas) filmer i något annorlunda stil och inte bara med skottsekvenser. Men det är ju bra att alla hittar sin stil inom denna bransch.

Publicerat

Hursäkta, men jag ser varken ngn länk lr bild i denna tråd.

Vad äre ni pratar om?

Publicerat

Jag är väl kanske lite insnöad på vad jag jagar....men skulle de inte vara jäkligt skoj med en riktigt bra rävjaktsfilm...både rävdrev med stövare och sedan grytjakt?Tyvärr är det nog riktigt svårt att filma stövardrev och få ut nåt vettigt av det....iofs har jag bara provat litegrann och kan ju inte ens kalla mig amatör...Grytjakt skulle jag nog kunna ha filmat rätt mkt skojiga jakter om jag bara haft kamera med mig...

• 1 month later...
Publicerat
Jag är väl kanske lite insnöad på vad jag jagar....men skulle de inte vara jäkligt skoj med en riktigt bra rävjaktsfilm...både rävdrev med stövare och sedan grytjakt?Tyvärr är det nog riktigt svårt att filma stövardrev och få ut nåt vettigt av det....iofs har jag bara provat litegrann och kan ju inte ens kalla mig amatör...Grytjakt skulle jag nog kunna ha filmat rätt mkt skojiga jakter om jag bara haft kamera med mig...

Ja iaf. en räv/grävling film hur man åtlar, passar, driver, vakar etc etc. skulle vara intressant och dessutom en bra start för dom som är intresserade av viltvård...