Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 ADL cal 7mm

Featured Replies

Publicerat

Köpte mig en Remington 700 cal 7mm rem mag, någon som vet något om dessa? Har inte ens avlossat ett enda skott med den än..Hur är rekylen??

post-2065-1205626266_thumb.jpg

Publicerat

Hej,

vad är det du undrar över? Vapnet eller kalibern?

Rem 700 är förmodligen en av världens vanligaste studsare med flera entusiatiska användare här på forumet.

7mm Rem mag är en typisk "medium magnum" som med rätt kula klarar av de allra flesta viltarter. Rekylen är ungefär som en 30-06, i alla fall i teoretiska mått, hur du uppfattar rekylen är mer subjektivt. Det har att göra med kolvens utformning, vapnets vikt, lddningen och din egen kroppskonstitution.

MVH,

Henrik

Publicerat
  • Författare

Tack för svaret. Nej det var nog snarare så att jag har bekanta som tyckte att cal valet inte kanske var lämpat för en som inte har så stor erfarenhet som mig själv. Men tycker att det är väl upp till var och en. Den uppfattning jag fått så är 7 mm en bra allround cal. Har då även en Winchester 243á som jag är mycket nöjd med.

Publicerat

Stoffe Tech Hunter Sniper Tactical pro shooter :):P

Publicerat
  • Författare

Peter= Köp allt som har namnet Tactical i sig, då är det bra grejer :)

Publicerat

ska bli kul att testa din 7mmRM imorgon :D:P

sen får vi nog åka och kolla om trä tjäran gjort underverk på grisarna och om hjortarna har mat så det räcker nu när det snöat

Poff-Tech :P

Publicerat

Du har gjort ett bra val. Jag är inne på min tredje 7mm och har ägt en remington 700 i kalibern. Den är så allround det kan bli anser jag.

Kanske inte älgbanekaliber för rekylen kan kännsa lite efter ett tag. Men rätt ammo, ställning och klov gör bössan till en fröjd.

Bytte bort Remingtonen mot en Ruger no. 1 bara för att jag måste äga en ;) Dock så är den också i 7mm såklart.

Lycka till!

/Spitfire

Publicerat
  • Författare

Ja efter ha varit och skjutit in bössan med en träffbild mindre än en femkrona så ska man inte klaga :rolleyes: Var på grisjakt natten mellan lördagen och söndagen, gris såg vi inte men kallt var det....ja ja skit samma, ska göra ett nytt försök ikväll söndag, dock inte stjärnklart men det går säkert ändå....Jag kan ju inget annat än att rekomendera 7mm rm, det känns verkligen som att den går till det mesta ;) Blev dock lite besviken på rekyllen, trodde det skulle vara värre.

Publicerat

Ja rekylen på just detta vapnet var faktiskt mycket lägre än vad jag väntat mig

och med benstöden ser den ju ut som en riktig bössa också ;)