Publicerat Mars 17, 200818 yr Just när våren visat sina bästa tecken slog vintern till och första snön har kommit, månen lyser optimalt, åteln drar räv som bara f-n men...rävjakten är just slut SÅ TYPISKT! Blir till att sätta sig och ladda varmintammo till augusti...
Publicerat Mars 23, 200818 yr Författare skabbrävar är lovliga året om Jo men av alla de rävär jag sett här har endast en varit angripen och det såg jag 16 augusti. Har bara ägt marken där åteln ligger i drygt ett halvår så har inte riktigt fått kläm på angränsande markägares inställning. Kan nog iofs hävda skyddsjakt också, har ju både höns, duvor och får som snart ska lamma men vill helst inte bedriva skyddsjakt även fast det kliar i hela kroppen. Såg Mickel i går på väg från åteln och när jag var ute och blodspårade med hundarna idag fann jag att hela marken är fylld av rävspår, betydligt fler än rådjursspår även fast det verkar vara riktigt gott om rådjur här. Visst rävarna är aktiva nu men det var spår efter flera olika rävar och det värsta av allt var att jag även hittade spår av lo I augusti ska det pangas räv så dt bara skriker om det