Publicerat Mars 17, 200818 yr Detta splitter nya vapenskåp (Zugil 12) köpte jag för ett bra tag sen på konkursutförsäljning i hopp om att leveranskoden skulle fungera :rolleyes så var ju dock ej fallet ...men med en god kontakt inom låsbranschen som hjälpt mig med olika skåp tidigare så fruktade jag ej!! men när jag skulle ha tag i mannen ifråga så var han försvunnen från jordens yta verkade det som skåpet kom således ut som annons på denna sida utan intressenter.. då bestämde jag mig för att göra ett bojsänke till min husbåt men den såldes innan planerna hann bli verklighet! Men för några dar sen kom jag på att skåpet fanns kvar och började luska runt en del bland lokala låsgurus och via småland och vidare till förorten igen så fick jag dom svar jag sökte, så det var bara att skrida till verket och göra en bakdörr för att sedan demontera kodlåset och lämna in till min nya bekantskap som för den ringa summan av 100 riksdaler nollställde låset till leveranskoden igen. sen var det bara att stänga bakdörren igen och måla på de berörda delarna och bära hem skåpet. Totalt kostade mig detta splitternya vapenskåp med kodlås 450 kronor och jo skåpet är mer fyllt nu än på bilderna // Jansson
Publicerat Mars 18, 200818 yr Behåller skåpet sin ursprungliga säkerhetsklass! Bra peng hur som helst! //Roggman66
Publicerat Mars 18, 200818 yr Författare Enligt dom jag talat med så gör det tydligen det...by the way 3500 kronor ville dom ha för att göra samma sak som jag gjorde själv
Publicerat Mars 18, 200818 yr Hmm undrar ja vad det är för kontakter du har? En snabbsökning i godssytemet på jobbet så klurar jag nog ut från vilken sommarstuga du hämtat ditt skåp Kul iaf att det löste sig! Mvh!
Publicerat Mars 18, 200818 yr Hehe!! Om femhunkorna i dörren låg i skåpet från början, så var det en RIKTIGT bra affär Mvh/ Håkan
Publicerat Mars 18, 200818 yr Ja, det får man ju säga. Till ett bra pris dessutom. Han behöver inte fler skåp, han behöver mer bössor
Publicerat Mars 18, 200818 yr Bra jobbat och så praktiskt ska jag ha i tanken om jag ramlar över ett skåp någon gång, dock inte av en andfådd kille på stan där går gränsen för god tros förvärv så inte hippen blir orolig
Publicerat Mars 18, 200818 yr Författare Han behöver inte fler skåp, han behöver mer bössor Det såg lite tomt ut va?? jag har inte kört flyttlasset från det gamla ännu Bra jobbat och så praktiskt ska jag ha i tanken om jag ramlar över ett skåp någon gång, dock inte av en andfådd kille på stan där går gränsen för god tros förvärv så inte hippen blir orolig Herregud va mycket storys man skulle kunna bjuda er forumister på, om inte Hippen hängde här på forumet
Publicerat Mars 18, 200818 yr Herregud va mycket storys man skulle kunna bjuda er forumister på, om inte Hippen hängde här på forumet Vi får köra de i livechatten när Hippen inte är där (när livechatten kommer igång).
Publicerat Mars 18, 200818 yr Vilken tur att jag finns här då för annars skulle du säkert hamna i trubbel Jansson Mvh!
Publicerat Mars 18, 200818 yr Författare Vilken tur att jag finns här då för annars skulle du säkert hamna i trubbel Jansson Mvh! Tänkte inte på det.....f-låt
Publicerat Mars 20, 200818 yr Hmmm. Varför kapade ni inte ur topp/botten på skåpet? Det är mycket lättare att fixa sen utan att det syns. För det är ju bara att lägga det ner sen och plocka ur låset inifrån. Jodå Roggman det borde behålla samma säkerhetsklass. För när jag var med och tillverkade vapenskåp (Eurosafe) så var det inte regesterat vilket lås som satt i.
Publicerat Mars 24, 200818 yr Författare Hmmm.Varför kapade ni inte ur topp/botten på skåpet? Saken är den att jag medvetet tog ur en ordentligt stor bit då jag hade dålig koll på konstruktionen på insidan, och såhär i efterhand kan jag konstatera att jag hade fått ett helvete om jag hade gått takvägen då det var en del plåtar att skruva ur plus nån säkerhetsspärr bakom kodlåset där det gjorde susen med en stor glugg att fippla igenom Men nästa gång blir det titthålskirurgi... Mvh/ Jansson
Publicerat November 1, 200817 yr Det såg lite tomt ut va?? jag har inte kört flyttlasset från det gamla ännu Herregud va mycket storys man skulle kunna bjuda er forumister på, om inte Hippen hängde här på forumet :D Men inte behöver Du väl bry dig om Hippen? Snälla Jansson, kan Vi inte få lite trevlig läsning? Du behöbver ju inte nämna några namn!
Publicerat November 1, 200817 yr Men nästa gång blir det titthålskirurgi...Mvh/ Jansson jahaa ny tom villa i ögonen eller ? :D
Publicerat September 6, 201114 yr jahaa ny tom villa i ögonen eller ? :D Hej Hur gör man för att nollställa ett kodlås? Min far har ju tappat bort koden till sitt skåp, Han hann inte ens lägga in sina vapen som tur var! Fick ett nytt på försäkringen, Men det står bara å skräpar nu. När jag såg denna tråden blev jag sugen på att öppna det, Men frågan är ju hur jag nollställer kodlåset för att kunna använda det? MVH Peter
Publicerat September 6, 201114 yr Författare Först och främst gäller det ju att plocka ut själva kodlåset från insidan, sen kan kunnig Låssmed nollställa det hela väldigt enkelt, vet dock ej hur många som har koll på hur det går till men har ev. nåt tips på smed om du lyckas pillra bort det hela!