Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Frågor från nybörjare på kråk jakt

Featured Replies

Publicerat

Som rubriken lyder så vill jag ha lite tips på vad man skall tänka på, vilken hagel som är lämpligast, vilken tid på dygnet som är bäst osv.

Hadde tänkt börja testa jaga kråka o skata nu i vår, har ju till i slutet av april på mig att jaga detta villt.

Vilken plats är bäst för denna jaktform? så skulle vara mycket tacksam för en del tips, från er som har jagat dessa fåglar ett tag.

Publicerat

jag kan svara lite fast jag inte är något proffs.

hagel 6or eller 7or båda ha funkat för mig kör 6or nu inte för höga gram 30 duger gott.

försök komma ut tidigt på morgonen det behöver inte vara kolmörkt men absolut inte ljust.

den bästa platsen är där dom redan är så behöver man bara locka in dom närmare gömslet, en soptipp är inte fel eller marken i anknytning.

Publicerat
  • Författare

Tack för länkarna ska sätta mig o lusläsa dom.

Publicerat

Ja,det är ju bara lite ytskrap, men det står en del matnyttigt i dom.

Det finns hur mycket som helst att lära om kråkjakt, jag kan knappt en promille om det, mitt nick till trots, men kråkfåglarna och räven är ju dock vårat smartast vilt, så man blir aldrig fullärd.. :lol:

Men kul som fan är det, och en riktig utmaning!

Publicerat

vilken bra länk crowfeear! thank yO!

Publicerat
vilken bra länk crowfeear! thank yO!

Vassego! :lol:

Publicerat

Rätt kul det där, första länken som Bertil skrivit ihop är skitsnygg ffa med bilderna som Sten tagit! Men läser man Bertils text så inser man att han hämtat MASSOR med info från den sista länken :lol: Fast det framgår av hans text att han inte riktigt begripit vad jag menat med vissa grejer :lol:

Samma text finns på vår hemsida förövrigt, ska någon dag redigera om den texten då den är rätt tungläst..

Lite kul det där, någon signatur på Robsoft ställde ungefär samma fråga som Foffe här och Hipshot satte igång och skriva. Hela texten är alltså ett svar på ett inlägg i ett forum!

Sen har jag och hustrun pillat i lite gamla bilder, har nu betydligt roligare bilder att lägga in men orka..

Mvh!

Publicerat
Ja,det är ju bara lite ytskrap, men det står en del matnyttigt i dom.

OVAMENARUMED YTSKRAP :lol::lol::D

Mvh!

Publicerat
OVAMENARUMED YTSKRAP :lol::lol::D

Mvh!

Hi hi hi...misstänkte att du skulle ta det betet.. :D

Publicerat

:lol:

Precis läst igenom texten igen.. den är fan bra ju! Det enda man kan tillägga är att jakt med uppstoppad berguv är häftigare typ..

Mvh!

Publicerat
:lol:

Precis läst igenom texten igen.. den är fan bra ju! Det enda man kan tillägga är att jakt med uppstoppad berguv är häftigare typ..

Mvh!

Jo, den är jäkligt bra.

Faktiskt den första kråkjaktslänk jag la upp på datorn, såru´vet :lol:

Publicerat
Jo, den är jäkligt bra.

Faktiskt den första kråkjaktslänk jag la upp på datorn, såru´vet :D

B)

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Ska testa lite jakt på kråka framöver nu. Bör ju finnas några i Kusmark, Skator finns det. Men det är ju typ en månad kvar av denna jakt så nån borde man ju lyckas fälla får man hoppas.

• 2 weeks later...
Publicerat
Ska testa lite jakt på kråka framöver nu. Bör ju finnas några i Kusmark, Skator finns det. Men det är ju typ en månad kvar av denna jakt så nån borde man ju lyckas fälla får man hoppas.
tja du skulle ju kunna hänga med mig någon gång. bor i burträsk och hela denna månad tillängnas våra kråkor :rolleyes: man kan ju jaga dom på olika sätt som allting annat, men jag kör med UV