Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

så här

Featured Replies

Publicerat

så här jagar man änder i staterna.

Publicerat

"jagar".. killarna skulle behöva lära sig skjuta .. skadsköt ju 9 av 10 fåglar..

Publicerat

Såja Schaman, så farligt med skadskjutningarna var det nu inte.....

Måste editera snabbt - låter som jag försvarar skadskjutningar, men det gör jag inte ,vingade fåglar plockas snabbt upp av hundarna, det är "skybuster -skjutningarna" jag reagerar på i dessa filmer. Med stålhagel och choke optimerad på 20 -30 meter så blir det garanterat antingen skadskjutning ;) eller tvärbom på dubbla avståndet

Har en favoritsida med kobåjsar på andjakt:

http://www.waterfowler.tv/episodes.htm

Raggarö

Publicerat
"jagar".. killarna skulle behöva lära sig skjuta .. skadsköt ju 9 av 10 fåglar..

Jag håller med dig schaman.

Sånt här skytte får ju en annan att verka va proffs.

Och för detta skytte , tack för ni skaffa blyhagelförbud :lol:

Publicerat

dom vingade ju för fasen allt dom sköt på i stort sett.. sen alla smällar som inte var i bild träffade ju också nånstans så jag tror nog att min statistik stämmer rätt så bra. Pojkarna kunde helt enkelt inte skjuta. som du säger så känner man sig som ett proffs när man ser sånt där..

• 7 months later...
Publicerat
  • Författare

jaja men som nybörjare(ja e tolv)så tycker man att de e bra.

Publicerat

då kanske du bord jaga nå lerduvor några år till så du får lite omdöme om vad som är bra.

5-10 plugg per fågel är ju riktigt bra! :D

Publicerat

nu tror jag fattar. uffe har ju startat 2 olika trådar vad man jagar sjöfågel i ena skyter di skit och han tycker di skjuter bra. i andra skjuter dom bra men han tycker ti skjuter skit . tror han har fel på videorna :D

Publicerat
nu tror jag fattar. uffe har ju startat 2 olika trådar vad man jagar sjöfågel i ena skyter di skit och han tycker di skjuter bra. i andra skjuter dom bra men han tycker ti skjuter skit . tror han har fel på videorna :D

haha verkar så! :blush:

Publicerat
haha verkar så! :D

:blush:

Publicerat

Aj så tokigt det kan bli. Håller även här med schaman, skuter man på en and och träffar, så ska den tusan inte flyga därifrån! Om man skuter så illa att man behöver 10 skott för att de ska vara döda så visst, men se då för guds skull till att du får iväg dom 10 skotten samtidigt (kanske omöjligt men men). Tycker man ett direkt dödande skott på 10 (eller som i detta fall 50) är bra ska man nog hålla på med något annat, eller tänkaom.

Publicerat
  • Författare

jo de vart fel filmer