Publicerat Mars 20, 200818 yr Har precis hittat till detta trevliga forum. Brukar vara på Robsoft annars och detta blir ett fint komplement. Henrik heter jag och är 33 sägs det.....är en klassisk stockholmare förutom att jag ogillar storstan!?! Jagar på marker i Uppland och då främst rådjur, räv och annat smått. Har sommarstuga i Källvik utanför Västervik så jag skall försöka finna marker där med . Min intressen är framförallt jakt och mina hundar. Har inga hundar av jaktras så min sambo och jag tränar mest bruks med dem. Dock så använder vi dem framgångsrikt vid eftersök på allt klövvilt. Vi har 1 boxer och 2 Cane-Corso. Jag är en lyckligt lottad man som har en sambo som också jagar så det är aldrig svårt att få förståelse och förlåtelse. Jag jobbar inom försvaret och reser mycket så det har varit dåligt med jakt det senaste året. Det har jag kompenserat med att byta ut min vapengarderob och shoppat prylar och just nu har jag en Sako 98:a, HQ 1900 .222, Ruger No. 1, och en Franchi bock. Nästa projekt blir att lära sig handladdning när jag får tid. Hej så länge, Henrik
Publicerat Mars 21, 200818 yr Hej och välkommen!Marker i Uppland, vart då? Mvh! / Rimbobo Markerna ligger ca 2 mil norr om Almunge. Inte så stort men rikt på rådjur, räv och grävling.
Publicerat Mars 21, 200818 yr Välkommen hit! Vi har en del gemensamt då Jag har än så länge kåken kvar i västerviks kommun (Helgenäs). Samt så har jag en plätt att panga på också ca 2 mil norr almunge. Mest för att ha nånstans att släppa hunden. //Roggman66
Publicerat Mars 21, 200818 yr Markerna ligger ca 2 mil norr om Almunge. Inte så stort men rikt på rådjur, räv och grävling. Ok! Då finns vi i hyfsat samma krokar, har mark i Rörsby.. Mvh!
Publicerat Mars 21, 200818 yr välkommen på sej!... trevligt med mer folk som jagar i uppland!.... å så har du en Boxer!.. vilket gör du e EXTRA välkommen!.. har två Boxer själv!.. var av den ena jagar jag grävling med bla... samt gör eftersök!... kolla in länken så får du se min lilla kille!.. MVh Mamre!... http://www.youtube.com/watch?v=rfKNqLD4Az0
Publicerat Mars 21, 200818 yr Gisses vad imponerande! Min boxer använder vi till eftersök på rådjur och ena cane-corson används på gris(säkrare så). Du hittar min Boxer på Debutant's Det är Leia på förstasidan som är min, dräktig i 6:e veckan nu..... Ska kanske försöka utveckla jagandet med henne. Några tips? Mvh Spitfire